Rädsla för missfall förstör allt
Jag har äntligen blivit gravid efter flera års försök.. men rädslan för att få missfall förstör allt.. hur stor chans är det att man får missfall? Någon som vet? Jag är i vecka 6..
Jag har äntligen blivit gravid efter flera års försök.. men rädslan för att få missfall förstör allt.. hur stor chans är det att man får missfall? Någon som vet? Jag är i vecka 6..
Strunta i risker och procent!! Jag VET att det är svårt ( har själv just gått in i vecka 14 och vissa dagar tvivlar jag på att nån lever där inne eftersom symptomen så gott som försvunnit), men du kan inte göra något för att undvika missfall i alla fall. Jag fick påminna mig om det dagligen.
Googla inte procent- försök ta dagen som den kommer!!
Grattis till plussetð???
Det heter risk iofs...om du nu inte vill ha mf dvs för då heter det chans.
Beror på många olika faktorer bla ålder och hälsa...
Du väntar barn, inte missfall. Grattis!
Ring och prata med bm om din oro. Jag har också varit, fast onormalt orolig, för missfall. Jag fick komma på samtalsmöten hos en kvinna som var speciellt kunnig på gravida. Och fick också göra ultraljud vid ett antal tillfällen med Start v7.
Det lugnade mig en hel del att se och höra de säga att allt var bra.
Det tog många år innan vi blev gravida med vårt första barn så kanske har det med saken att göra. Att man är så otroligt rädd att förlora när det äntligen har hänt.
Jag vet hur det känns. Men det är så tidigt för dej än. oron för missfall minskar med tiden. Jag lovar!
Grattis och lycka till :)
Tack för era svar.. jag har bestämt mig för att berätta för mina vänner att jag är gravid.. för tidigt egentligen men dom märker ändå att jag går och grubblar över något.. nu känns det lite bättre då jag har fått ventilera min oro..
Vet precis hur det känns, vi fick kämpa 2 år innan jag nu blev gravid via ivf. Oroar mig massor, särskilt i början men den finns där fortfarande nu i v 10.
Fick visserligen göra vul i v 8 som man alltid gör efter ivf och fick se den lille med ett tickande hjärta, och oron stillades rätt mycket då. Dock kan jag säga den kom igång igen efter ett par dagar.
Men jag försöker också tänka så, att man väntar barn och inte missfall. Och vi ändå inte kan göra något åt det om det händer.
och du, grattis till plusset