• LillGris

Emmaljunga monkey.. Hjälp?

Hej! Det verkar som att monkey utgått ur sortimentet, finns ju inte på nån barnvagnsbutik. Jag har en monkey double, men smart som jag var köpte jag inte en extra sittdel (så jag har en sitt och en ligg). Nu börjar det bli aktuellt att byta ut liggdelen för lillan, men sittdel verkar knepigt att få tag på. Vet någon om det finns en sittdel som passar, från nån annan modell kanske? Vill inte köpa en ny syskonvagn helst, men storebror är lite för liten för att jag helt vill plocka bort vagnen för honom.. Nån som vet nåt? Verkar inte finnas på blocket (sthlm) heller nämligen :/

• Svar på tråden Emmaljunga monkey.. Hjälp?
  • SandraMariaH

Är det äldre varianten av Viking tro? Kanske en vikingsits kan passa? Mejla emmaljunga och fråga om dom har några gamla sittdelen kvar ute till försäljning och om dom vet vart isf. Eller om den nya Viking passar, dessvärre blir det ju isf olika stil på sittdelarna.

• LillGris

Men det spelar inte så stor roll om det ser lite knasigt ut, bara barnen får som de vill ;) det kanske det är, haha! Jag är så jäkla oinsatt i det här med barnvagnar, jag trodde monkey var hyfsat ny modell men det stämde tydligen inte.. Ska kolla upp det med Viking! Tack :)

• SandraMariaH

Stod på någon annons på tradaders (som sålde en monkey sittdel) att den tydligen ska kunna passa nya vikingchassit. Så hopp finns :)

• SandraMariaH
    SandraMariaH skrev 2014-01-05 21:50:33 följande:
    Stod på någon annons på tradaders (som sålde en monkey sittdel) att den tydligen ska kunna passa nya vikingchassit. Så hopp finns :)

Tradera*
  • LillGris

Tack! Ska gå ned och kolla imorgon om det ser lika ut! Så kan jag gå till typ babyproffsen och låta som att jag har nån koll ;)

• LillGris
    SandraMariaH skrev 2014-01-05 21:50:33 följande:

Oh! Ska genast kolla på tradera om

Man kan buda hem nåt :)
  • SandraMariaH

Den hade tyvärr gått ut. Synd för gick för 500kr och nyskick. Men kolla runt, man kan hitta mycket bara man söker på rätt ord :)

• LillGris
    Caroliines skrev 2014-01-06 00:46:24 följande:
    Vikings sittdelar passar på Monkeyn och är dessutom rymligare ð???

Perfekt! Monkeyn är ju väldigt liten, som tur är har jag en liten tvååring :) men det låter ju jättebra om sitsen är rymligare dessutom!
  • LillGris

Det blev inget idag, helt stängt överallt! Men det verkar iaf som att viking-sittdelen passar så vi ska köpa en snart :)

Svar på tråden Emmaljunga monkey.. Hjälp?