• mamsen76

Stenslipning /mineraler

Hej.
    Jag undrar om det är någon mer än jag som är intresserad av sånt? Jag vet av tidigare erfarenhet att detta är jättekul, både att slipa stenar och vara ute i naturen och leta... Det är dock jätte länge sen jag gjorde det sist men nu idag tvär vaknade jag strax före kl 6 och visste att detta är något jag vill ta upp igen... Såg på pro's hemsida att de har eller iaf har haft kurser i just slipning, vore super kul att börja en sådan kurs... Anledningen till att jag har tidigare erfarenheter av detta är att min pappa hade kurser i detta när jag va yngre och han hade även en geologi förening då men den finns inte längre tyvärr... Hoppas det finns någon fler än mig som tycker sånt här är kul och kanske har någon ide om vart det finns kurser och så... Kanske kan starta en egen liten förening också

• Svar på tråden Stenslipning /mineraler
  • BoboFiala

Jag är nyfiken! Har precis börjat titta mig omkring efter utbildning i ämnet. Än så länge har jag bara hittat en i Sverige, i Lannavaara. www.kristallen.com/se Jag e sugen på att lära mig mer om stenar man hittar i Sverige och slipning på olika sätt. Det är ett helt nytt intresse där jag är på spädbarns nivå

• mamsen76

Som sagt jag vet att detta är roligt, min pappa hade kurser och t.o.m en egen förening för många år sedan men inget finns kvar... Jag hitta en utbildning via pro, de har kurser i Karlstad iaf, enda kravet är att man är medlem i pro... Vart i Sverige bor du? Jag bor i Sunne... Jätte kul att nån mer än jag har detta intresset

• BoboFiala

jag bor i Järna, en timme söder om Stockholm. jag är dock 28 år så PRO är tyvärr inget alternativ för mig.

• mamsen76

Det var en bit bort det har pro nån åldersgräns då? Jag är 38 och det verkade inte vara något problem...

• BoboFiala

jaha, gick i uppfattningen att PRO var för pensionärer. vad bra. Då ska jag utforska vidare.

Svar på tråden Stenslipning /mineraler