• Majali

Tidigt ultraljud?

Jag är SÅ himla orolig för att något har gått snett, jätte ont i magen.
    Fått en tid för ultraljud på Sophiahemmet i morgon, är ju då v.3+4.

Kan man se något överhuvud taget då?

Snabb hjälp önskas

• Svar på tråden Tidigt ultraljud?
  • Gillis

Nä, jag tror inte dom kan se så mycket i v.3+4, men jag kan ha fel. Har bild i mitt krypin från v.6.

Lycka till!

• EmiliaG

Har du fått plus så tidigt! Grattis...

Tror att du ej bör stressa upp dig redan. Det enda man möjligen kan se är att livmodern är förstorad och ev ev en antydan till embryo (men ej hört någon som gjort VUL så tidigt och sett något!)

• Lifeline

Man kan inte se så mycke då. jag är i v 8 å jag va på vul den 3/2 och dom kunde inte svara på om jag fåt MF eller om jag va tidigare i grav ( ca v 6). än jag trodde.
    Ska tillbaka edn 13/2 för ny koll.
    Men jag vet inte, de e bara mina erfarenheter.
    Lycka till iallafall!

• Majali

Tack alla,

vad jag menade var om det ex.vis sitter fel, alltså ex utomkved?
    Kanske för tidigt för det med?

Har rätt lång resväg så något vill man ju att de skall kunna säga,,,,,

• Eja

tar de imot för vul så tidigt? är det inte bara celldelningen som skett vid den tiden.... vad jag har hört så kan man inte se så mycket då.... åtmistone inte se om det kommer att gå vägen elller inte... Stort lycka till!

• Majali

Jag går på Sophia för hjälp med inseminationer, är väl känd hos dom, antar att dom vill
    hjälpa mig om jag är orolig.

Har fått en tid även den 27/2, då i v.6+2 om jag nu kommer så långt.

• Eja

hoppas allt kommer att gå bra!!!

• Gillis

Eftersom du går där och de vet vilken vecka du är i så räknar de säkert med att kunna säga om dom ser något eller inte. Jag tror att dom skulle ha väntat i ett par veckor annars, speciellt om dom vet att du har långt att resa.

• Majali

Någon som vet när man som tidigast kan upptäcka ett utomkved?

• Superkarol

Hjärtat syns inte förrens vecka 6.. så jag tror inte att de kan se nåt så tidigt.
    X (utomkveds) har de svårt att upptäcka på VUL i af. De kan ta blodprov å kolla HCG halten..

• Majali

Hm, kanske skall vänta ett tag,,,,, Men jag har så ont!
    TACK ALLA

• EmiliaG

Men i början är det ju som mensverk (vissa har ju kraftiga smärtor)... det är ju själva prossessen och livmoderns som förändras - vilket känns!
    Tror dock faktiskt inte att ett missfall så tidigt skulle märkas som mer än vanlig menstruation - inget som skulle ger mer smärtor än vanlig mens.

• Majali

Emilia, tack för ditt svar.

Jag är otroligt tidig denna gång. Fick alltså plus redan dag 21 efter senaste mens.
    Körde med CB:s ÄL-tester och fick fullt utslag redan dag 9. Skulle då haft BIM
    ca 6-7/2. Tog testet redan i söndags morse, fick ett tydligt plus,,,,,,
    Konstigt tycker jag själv.

Jag har ju haft ett MA en gång och hade då väldigt liknande smärtor. De började då i
    v5.

Ja inte vet jag

• EmiliaG

Tror som sagt att MA smärtor och livmodersväxandesmärtor är precis lika tyvärr. Mest är det väl tyvärr avvakta...

• stina 76

Jag hade också ganska rejäl både mensvärk och ryggvärk i v 3+9-4+1 - det är nog ingen fara i v 4 om du har ett utomkvedes - de kan kolla upp det i v 6 om du fortfarande har ont då. Tror äggledaren normalt klarar sig till v 8-10 innan den kan riskera att brista och av det jag hört har man då oftast så ont att man inte kan stå rakt. Om du har ont på samma sätt nu som förra gången du hade MF behöver det ju inte vara utomkvedes utan begynnande MF eller helt enkelt att livmodern växer. DU har inte bakåtlutad livmoder, då har man ofta mer ont i början har jag hört.

• Majali

stina,
    tack för ditt långa svar.
    Jag har en dotter sedan tidigare, inga problem alls då, men jag var 35 år då, är nu
    41, kan ju ha betydelse!

Får försöka lugna mig några dagar!
    tack

• bebbe2005

innan v.5+ är det inte mycket att se, savitt jag förstatt, möjligtvis att livmodern förbereder sig, men annars ingenting. När du bokade tid för imorgon, berättade du da hur langt gangen du är och hur det känns? om du i vanligt fall skulle haft BIM igar/idag, sa om du kan halla ut tills nästa vecka, sa kanske det ger mer?!

• Majali

bebbe2005,
    jo jag sa som det var.
    Dom sa att jag kanske är längre gången än vad jag tror.
    Hade en väldigt kort och konstid mens den 15/1, kanske jag blev gravid tidigare,
    mensen innan var 19/12. Skulle i så fall vara v.7+4 nu då.

Hm, ja konstigt. Är ju dock nästan igen som fått plus på gravtest redan v3+1 så man
    undrar ju. Eller så är jag extremt känslig.

Jag avvaktar om inte smärtan tilltar!

Tack snälla

• bebbe2005

blev plusset rätt snabbt synligt sa skulle ju förmodan fran sophiahemmet kunna stämma. Ga dit du imorgon sa att du lugnar dina tankar, det är det nog i slutändan värt. Lycka till!

Svar på tråden Tidigt ultraljud?