• Krusenberg

Moseskorg/babykorg

Jag funderar på om vi ska ha moseskorg/babykorg inkl. ställning den första tiden. Vårt sovrum är så litet så det får inte plats någon spjälsäng tyvärr.

Korgen verkar smidig för den kan man ställa lite varsom plus att man kan ha med den som säng när man går bort eller reser bort (med bil).

Enda nackdelen är att den är endast 75 cm lång. Hur länge kan den användas? 2-3 månader eller längre?

Har någon använt en sådan? Användbar eller inte?

• Svar på tråden Moseskorg/babykorg
  • Sheries

Jag har två babykorgar den ena är lite större än den andra, fungerar alldeles utmärkt, just nu sover hon i den lilla då hon bara är en månad gammal, vårat sovrum är inte så stort heller så en spjälsäng skulle inte få plats. Dem brukar sova i dem tills dem är 3-4 månader ungefär, beroende på hur stor korg du har.

• Krusenberg
    Sheries skrev 2014-01-06 16:33:03 följande:
    Jag har två babykorgar den ena är lite större än den andra, fungerar alldeles utmärkt, just nu sover hon i den lilla då hon bara är en månad gammal, vårat sovrum är inte så stort heller så en spjälsäng skulle inte få plats. Dem brukar sova i dem tills dem är 3-4 månader ungefär, beroende på hur stor korg du har.

Vad är det för mått på korgarna?
  • Kaa76

Mina fickor har sovit i en korg som är runt 75 cm lång, min äldsta sov i den tills hon var 6 månader, men hon var väldigt liten till växten. Min andra dotter sov i den i ca 3 månader.

• Krusenberg
    Kaa76 skrev 2014-01-06 18:05:46 följande:
    Mina fickor har sovit i en korg som är runt 75 cm lång, min äldsta sov i den tills hon var 6 månader, men hon var väldigt liten till växten. Min andra dotter sov i den i ca 3 månader.

Jag hoppas på en liten en så vi kan använda den 6 månader iallafall.
Svar på tråden Moseskorg/babykorg