• kissecat

Dela bostadsannons på facebook?

Jag hade tänkt sälja min gamla lägenhet som jag har haft uthyrd under en period. Gillar inte alls hur den ser ut inuti, den är inte sliten och ful men det är bara inte min smak längre på tapeter osv. Min sambo tycker att jag ska dela hemnet-annonsen på facebook men jag vet inte jag.. Tror ni att det skulle göra någon mer intresserad av att komma på visning? Dels så "skäms" jag över att det är min lägenhet (vill inte att folk ska tro att jag bor/har bott så fult) och sen så känns det lite utelämnande att visa upp mitt hem? I och för sig har jag inte bott där på ca två år men det vet ju inte alla hundratals vänner på fb. Så, skulle ni dela annonsen eller inte? Jag bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker, men sån är jag.

• Svar på tråden Dela bostadsannons på facebook?
  • La Lola

dina vänner vet väl hur ditt hem ser ut?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • kissecat
    La Lola skrev 2014-01-06 14:02:11 följande:
    dina vänner vet väl hur ditt hem ser ut?
    Ja, mina vänner ja, men jag är inte nära vän med 400 pers.
  • Arbetsvegan

Frågan är inte om du ska dela annonsen på fb eller inte utan hur offentlig du vill vara eller är...

• La Lola
    kissecat skrev 2014-01-06 14:04:44 följande:
    Ja, mina vänner ja, men jag är inte nära vän med 400 pers.
    nähä..då blir det lite konstigt att kalla de vänner....lätt att missförstå.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • kissecat
    Arbetsvegan skrev 2014-01-06 14:06:54 följande:
    Frågan är inte om du ska dela annonsen på fb eller inte utan hur offentlig du vill vara eller är…
    Ja precis.. bara att folk ska veta priset jag ska sälja för känns lite skumt. "Jaha, hon ska sälja lägenhet för xxx xxx kr". Även om det är offentligt på hemnet så vet ju inte många att det är just min lägenhet. Men å andra sidan vill jag ju att så många som möjligt kommer på visning.
  • Arbetsvegan
    kissecat skrev 2014-01-06 14:11:59 följande:
    Ja precis.. bara att folk ska veta priset jag ska sälja för känns lite skumt. "Jaha, hon ska sälja lägenhet för xxx xxx kr". Även om det är offentligt på hemnet så vet ju inte många att det är just min lägenhet. Men å andra sidan vill jag ju att så många som möjligt kommer på visning.
    Om du inte har ett extremt stort kontaktnät på fb så är det ganska meningslöst för att få spridning. Med stort menar jag bortåt tusen läsare...

• kissecat
    La Lola skrev 2014-01-06 14:06:58 följande:
    nähä..då blir det lite konstigt att kalla de vänner....lätt att missförstå.
    Ja alla kanske inte säger vänner om de som de lagt till på facebook. Men det vore lite märkligt om jag hade haft hundratals vänner i mitt hem :)
  • kissecat
    Arbetsvegan skrev 2014-01-06 14:14:50 följande:
    Om du inte har ett extremt stort kontaktnät på fb så är det ganska meningslöst för att få spridning. Med stort menar jag bortåt tusen läsare...

Ah men då skippar jag nog det. Har inte ens öppen profil så att det går att dela inlägget. 
  • Arbetsvegan
    kissecat skrev 2014-01-06 14:16:43 följande:
    Ah men då skippar jag nog det. Har inte ens öppen profil så att det går att dela inlägget. 

Men då är det ju helt meningslöst.  

Hade gjort samma i dina skor btw...

Det du kan göra är att leta reda på bostadsgrupper och länka till hemnet istället.

• kissecat
    Arbetsvegan skrev 2014-01-06 14:21:48 följande:

Men då är det ju helt meningslöst.  

Hade gjort samma i dina skor btw...

Det du kan göra är att leta reda på bostadsgrupper och länka till hemnet istället.

Hehe :) då gör jag det!
Svar på tråden Dela bostadsannons på facebook?