• Allelie1979

    Insemination 2014

    Hej ska snart göra min tredje insemination måste bara få klartecken från Sofiahemmet. Den andra inseminationen blev jag och min sambo gravida vi plussade 15/12 och fick missfall 2/1 det är det jobbigaste och svåraste vi varit med om.. Mår jätte dåligt men vi är starkt beslutna om att vi måste körs snart igen bara för att överleva. Skulle gärna vilja att fler berättar om sina inseminationen nk ska göra eller har gjort.

  • Svar på tråden Insemination 2014
  • anno81

    Hejsan. Vi är ett gäng som håller på med insemination I tråden insemination hösten 2013 om du vill hänga på. ska börja min tredje behandling förhoppningsvis imorgon.

  • Lakritsviol

    Hej! Jag är ny här på familjeliv. Vi väntar på att mensen ska komma nästa vecka och då börja resan med vår första insemination. Jag och min sambo har försökt i snart två år och eftersom jag fyllt 36 så har vi efter utredning varit på Sofiahemmet. Det känns väldigt nervöst inför behandling en, även fast jag spelar lugn inför min sambo, så jag ville skriva till någon som förstår. Jag har två barn sen tidigare som går i mellanstadiet. Om jag blir gravid så måste jag börja med Inohep (som Fragmin), blodförtunnande. Har haft en propp i lungan för några år sedan så det är inget att välja på. Om någon har det liknande så vore det kul att få höra hur det går för er. Hur gör ni på jobbet? Jag vill inget säga för vem vet om det blir nåt. Önskar lycka till åt alla som längtar.

  • Allelie1979

    Hej jag berättade för min chef och för vissa kolleger eftersom jag har ett sådant jobb, det är svårt att vara i från.. Men de var förstående men det är jobbigt. Första gången blev de inget.. Andra slutade i missfall. Nu är det tredje gången gillt känner mig positiv :)

  • Lakritsviol

    Allelie79: Ok. Hoppas det går bra den här gången. Jag har valt att inte berätta på jobbet för jag vet att det skulle bli sura miner.

  • Lakritsviol

    Allelie: Wow. Va kul! Grattis! Jag började med pergotime idag. Försöker ha låga förväntningar men så klart att man kommer hoppas. Blir så glad för varje person som lyckas.

  • Allelie1979

    Tack :). Första gången tid det sig inte alls, andra gången gravid men slutade tyvärr i missfall. Tredje gången. Nu blev gravid nu hoppas jag att detta lilla frö blir kvar. Lycka till

  • Lakritsviol

    Efter 5 dagar med pergotime så var det dags för domen. För många mogna äggblåsor men nästan ingen slemhinna. Alltså ingen insem på fredag. Oj vilket antiklimax. Nu får vi se om det blöder nåt så skulle jag få sprutor nästa månad om allt ser bra ut. Allelie: Jag håller tummarna. Om det plussat så vet man ju att det funkar :)

  • Allelie1979

    Hej har en kompis som blev gravid med via insemination så nog lyckats det :). Jag tror även det kommer gå bra för mig :)

Svar på tråden Insemination 2014