• Anonym (danishsteel)

Jag har tappat hoppet om svenska kvinnor...

Direkt efter gymnasiet bestämde jag mig för att under 3 års tid arbeta utomlands som bartender på diverse party-öar och festställen.

Min resa är nu slut, jag har bosatt mig i Sverige igen och dessa 3 år kom att förevigt ändra min perception på svenska unga tjejer, otrohet och promiskuösa beteenden.

Innan jag åkte iväg var jag en helt vanlig svensk grabb - vilket jag såklart fortfarande är, vad som dock var annorlunda då var att min uppfattning var helt annorlunda. Jag hade verkligen tron om starka förhållanden, om moral och kärlek. Jag har alltid känt ett stort värde för förhållanden, kvinna och man som tillsammans lever med varandra, ger varandra kärlek och aldrig sviker varandra. Ett team - hon och jag - som sammansvetsade som tar sig an världen tillsammans.

Med handen på hjärtat kan jag nu säga att denna uppfattning är totalt krossad. Efter att ha arbetat i magaluf, på kos, i aiya napa, rhodos och ett antal andra ställen så har jag sett och upplevt så mycket skit att jag aldrig mer någonsin kommer lita på en svensk kvinna i mitt liv.

Missförstå mig inte, jag är allt annat än någon kvinnohatare, jag har stor respekt för alla människor men jag måste ändå bygga mina åsikter efter vad jag sett, inte hur jag vill det ska vara.

Introduceringen till detta uppvaknande fick jag min första arbetsvecka där en tjej som spanat in mig några ggr under arbetstid introducerade sig själv och sina 2 vänner när jag och några polare satt och drack en kväll efter arbetet. Tjejen i fråga var uppenbarligen intresserad och vad som vankades senare på natten var inte allt för svårt att förstå. Inget fel än så länge, ungdomar festar och har sex.

Vad som dock gav mig en rejäl psykologisk bitch-slap var när jag morgonen efter en natt av det vildaste sex jag någonsin haft med en tjej som verkligen gjorde allt, förklarade för mig att hon hade en pojkvän hemma som hon var förlovad med (dock hade hon tagit av ringen) - När hon såg min chock så förklarade hon snabbt: "men Sandra och Maria (hennes 2 väninnor som mina polare satte på) har också det :)".

Detta kanske är vardagsmat för vissa, men för mig var det som att världsbilden rasade samman - Okej, att en tjej gör ett misstag nån gång, men när hon är FÖRLOVAD även hennes 2 polare är otrogen - utan den minska skam, som att det vore helt NORMALT, ja, det var i alla fall för mig något jag inte upplevt innan.

Detta var såklart bara början, efter bara några veckor eller månader hade jag upplevt liknande scenario om och om och om och om igen att jag numera var helt neutral till det, det var liksom som att jag kopplat bort - det var helt "normalt", inget man tänkte på längre.

Under dessa år har jag upplevt så mycket sjukt att jag aldrig någonsin mer kommer känna mig säker i ett förhållande med en svensk tjej, för att inte tala om när hon får för sig att åka utomlands. Jag kommer aldrig någonsin kunna tolerera det längre, har jag ett förhållande och tjejen får för sig att åka på en party-ö så kommer jag göra slut direkt, ni kan kalla mig kontrollerande, kvinnoförtryckare eller vad fan ni vill, men efter vad jag har sett så skulle jag uppskatta risken till att hon är otrogen att vara runt 94.33432%, och detta är ej bra odds.

Jag har upplevt gruppsex med upptagna tjejer som kvällen efteråt sugit av polare på muggen där man fått sperma nersprutat i halsen för att återigen kvällen efter denna blivit pumpad av 2 grabbar samtidigt.

Jag har upplevt tjejer som kommit fram till mig med raggningsrepliker som "hade inte jag haft pojkvän skulle du varit min inatt!" - för att sedan FORTSATT vara på mig som iglar och sedan slutligen efter allt förmånga drinkar hamnat i säng med mig.

Grupp-knull på båtar, tjejer som har sex med 3 olika grabbar på en kväll, tjejer som slickar varandra och suger av killar på dansgolvet. Ja, jag har till och med sett en GIFT svensk 24årig tjej från stockholm blivit tagen doggy-style över ett bar-bord av 2 olika grabbar.

Det jag sett de senaste åren är faktiskt helt sinnessjukt, jag trodde aldrig någonsin att kvinnor kunde vara på detta vis, jag trodde verkligen inte att moralen kunde vara såhär låg.

Tro mig killar, om er flickvän åker iväg utomlands utan er så kommer hon med största sannorlikhet få kuk av någon annan, jag skiter fullständigt i vad tjejerna själv kommer hävda, dom kan förneka det hur mycket dom vill, jag har sett exakt hur det fungerar. Dom kanske inte har en tanke på det, men desto längre in på kvällen man kommer, desto mer alkohol som flödar, desto kåtare som blir så åker dessa lov-ord ut genom fönstret DIREKT, det kan jag då garantera.

Mina planer nu är att gå en 2årig KY utbildning som kyltekniker, arbeta några år för att sedan skaffa en tjej från något annat land för att bilda familj med. Troligtvis ett land som sätter mycket mer värde i förhållanden.

Vet inte riktigt varför jag skriver ner detta, kände bara att jag måste lätta på trycket, kanske några killar här inne kan ta värde av det. Vill ni veta mer sjuka saker jag upplevt så är det bara att säga till.

Poängen med tråden är hur som helst denna: Om er flickvän åker utomlands så kan ni aldrig vara säker på att hon är trogen, med största sannorlikhet kommer hon bli påsatt av andra killar under resans gång, hennes vänner kommer backa upp henne och ljuga dig rätt i ansiktet så du ej får reda på något. Så är det, det är sanningen och tyvärr så kommer många inte vilja inse detta faktum.

Jag har kontakt med en hel del upptagna svenska tjejer som jag haft sex med och deras pojkvänner har aldrig fått reda på någonting.

En tjej som jag träffade utomlands hade jag sex med nu i december när jag kom hem, hon bjöd hem mig till sig och sa att hon numera hade brytit upp med pojkvännen. Igår kom det fram att dom fortfarande är tillsammans, detta hade hon såklart undanhållit från mig genom att dölja allt på facebook och hela köret. Mycket möjligt att det var just detta skede som gav mig motivation att skriva denna tråd.

Hoppas ni fann något av värde i den.

• Svar på tråden Jag har tappat hoppet om svenska kvinnor...
  • Anonym (anonym)

Det finns säkert en hel del sviniga pojkvänner som åker på dessa resor med ska du se.. -.-

• Anonym (party-ö)

Och jag skulle aldrig vilja vara med en "party-ö-kille" eftersom jag förstått hur sviniga de är/kan vara. 

• Loriyana

Skämtar du med oss eller? Du börjar ditt inlägg med hur du trodde på starka förhållande där du och din tjej var "sammansvetsade" och ni är trogna och har hög moral osv. Sedan berättar du hur DU knullar runt på party-öar, involverar dig i gruppsex, one night stands och dessutom haft sex med kvinnor som du VET om är upptagna! Herregud människa, du är inte ett uns bättre än de kvinnor du beskriver. 

Uppenbarligen dras likheter till varandra. 

• Anonym (ffs)

Jaha? Och svenska killar som åker till Thailand och knullar av sig då? Har sett ett gäng svenska killar gangbanga en ensam tanig thailändska som inte såg ut att vara en dag över 13 och säkert var hon också det.
    Har sett svenska killar knulla thaiboys i röven och blivit avsugna och sugit. Flera har haft gruppsex med thai horor, ja, prostituerade och gud vet vad dom drar hem för sjukdomar.
    INGEN av dom har använt kondom. 
    Medans de knullar en slapp thai hora i ett håll och en annan i det andra hållet så har ingen dragit på sig en kondom.
    Vet du hur många halv thai/halv svenska bastard ungar som springer runt faderslösa i Thailand!?
    Sen ska vi inte tala om alla könssjukdomar ni drar med er hem till era stackars ovetande flickvänner och fruar *spyr*.
    Nä du, ni är inte så oskyldiga heller.

• sch32

Har sett detta beteende hos både tjejer och killar när man hängde på Rhodos och Magaluf kring 18-års ålder. Höll själv inte på så, men betraktade både killar och tjejer som levde rövare.

Så antagligen tillhör du den skaran som knullar på dansgolvet och sunkar ner dig i orgier på spritbåtarna. Inget fel med det, men du är en av dom som du själv föraktar. Projicerar din egen ångest och ditt eget beteende på andra.

• Anonym (Marcus)
    Anonym (ffs) skrev 2014-01-06 16:24:28 följande:
    Jaha? Och svenska killar som åker till Thailand och knullar av sig då? Har sett ett gäng svenska killar gangbanga en ensam tanig thailändska som inte såg ut att vara en dag över 13 och säkert var hon också det.
    Har sett svenska killar knulla thaiboys i röven och blivit avsugna och sugit. Flera har haft gruppsex med thai horor, ja, prostituerade och gud vet vad dom drar hem för sjukdomar.
    INGEN av dom har använt kondom. 
    Medans de knullar en slapp thai hora i ett håll och en annan i det andra hållet så har ingen dragit på sig en kondom.
    Vet du hur många halv thai/halv svenska bastard ungar som springer runt faderslösa i Thailand!?
    Sen ska vi inte tala om alla könssjukdomar ni drar med er hem till era stackars ovetande flickvänner och fruar *spyr*.
    Nä du, ni är inte så oskyldiga heller.
    Men vad den här tråden handlade om var väl hur man uppträder om man har en partner där hemma; knappast vad vissa svin gör i Thailand eller på andra ställen? Jag tycker det du beskriver är en helt annan sak (därmed inte bättre, snarare ännu värre).
  • Knall

Och det är bara "vår" moral som kvinnor att se ner på här?

Tycker det verkar vara väldigt mycket "knulla" hit och "knulla" dit för din del... Fast det varit upptagna kvinnor..

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Rosa Fluff

Newsflash: Rätt eller fel men det finns otroligt många killar som beter sig och är otrogna också. Fast det är klart, det är väl vi tjejer som ska vara fina och hålla på oss. Kräks på dessa inskränkta trådar!

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Så var det det där med vad som syns och vad som inte syns och hur det ena får bli representativt för gruppen i stort.

Jaha, du har sett 5 (eller 250) tjejer som beter sig så. Såg du också de som inte gjorde det? Lade du märke till tjejgänget som satt på en lugn restaurang tre kvarter bort och delade på ett par flaskor vin? Såg du tjejen som satt hemma i Sverige och pluggade ekonomi? Hon som var i stallet hela helgen? Hon som tränade barn i fotboll? Elin som spelade datorspel med kompisarna? Kanske såg du Sandra som spenderade hela påsklovsveckan som volontär vid kyrkans härbärge?

Nej, knappast. Och däri ligger kärnan i det hela, att de som beter sig på det sättet inte kan sägas vara representativa för svenska tjejer. De är definitivt inte representativa för svenska kvinnor.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • roffe

Jag tycker du är rolig som klagar på dessa otrogna slampiga tjejer, men faktumet är ju att du och dina polare fortsätter knulla med dessa. 

Dom uppfyller ju ett behov hos er.

Sen är knappast alla tjejer så, men visst kanske det är en viss typ av killar och tjejer som åker till vissa resmål. 

Själv skulle jag aldrig få för mig att ligga med flera killar på en kväll eller flera samtidigt. Oavsett singel eller upptagen.

Sen skulle jag aldrig kunna vara otrogen oavsett destination. Det är en principsak för mig, jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad. 

Man kan ju vända på det och se det så att alla killar som åker utomlands och jobbar sätter på vad som helst. För det verkar ju vara så om man ser på dig och dina vänner? Så jag skulle aldrig kunna lita på en kille som arbetat i populära resmål för dom killarna ligger runt med allt och alla. Och inte tackar ni nej om ni vet att tjejen är upptagen heller.

Lika goda kålsupare allihop alltså. 

Jag älskar när killar klagar på slampiga tjejer utan att själva fatta att dom enda som vill ligga med dessa killar, är just slampiga tjejer. Vilket i slutändan innebär att ingen är bättre än den andre, och man kan välja sina partners mer omsorgsfullt och inte på fyllan om man är ute efter något seriöst. Man kan välja mer omsorgsfullt om man bara vill ha sex oxå. 

Jag tror man känner andra som man känner sig själv. Har man oerhörda problem att lita på andra så kanske man ska gå till botten med det faktumet i sig själv, och inte överföra det på att andra tjejer är villiga. Du kan säga nej, det valet har du alltid haft. 

Det är långt ifrån alla som är otrogna, det gäller både män och kvinnor. Det är även långt ifrån alla som skulle gå i säng med någon dom vet är upptagen eller ens misstänker det. 

Svar på tråden Jag har tappat hoppet om svenska kvinnor...