• Mandy88

Ont i vänster sida mage! Någon som känner igen sig?

Vid kanske vecka 15 kände jag av lite smärta i vänster sida av magen, smärtan liknade typ mjälthugg (håll) men kändes inte så värst mycket mest bara obehagligt. Sen har det kommit och gått lite då och då, är nu i vecka 24 och fick samma sak igår. Men det vart bara värre under natten, så fort jag rörde mig så gjorde det ont i HELA vänster sida mage. Om man trycker på sidan så känner man direkt den punkt i magen där smärtan kommer ifrån som sedan strålar ut i hela sidan. Jag känner inte av det när jag går, sitter eller ligger men så fort jag rör lite på magen tar det ont eller om jag vänder mig sängen..

Någon som känner igen sig?? Börjar bli rätt orolig.. 

Känner förövrigt att det inte är själva bebismagen utan på sidan om och lillen där inne sparkar som vanligt. 

• Svar på tråden Ont i vänster sida mage! Någon som känner igen sig?
  • Mandy88

Kan även tillägga att jag pratade med sjukvårdsrådgivningen imorse och vart då inte klokare av det, hon gick direkt in på blindtarmen men kom sedan på att den sitter på höger sida. Hon trodde även det kunde vara att magen växt fort så att det är växtvärk typ. Men det känns underligt med tanke på att jag bara har och känner det på en sida?

• Mandy88
    flerbarnsförälder skrev 2014-01-06 19:16:14 följande:
    Ring 1177 tycker jag
    Ja som sagt det har jag redan gjort. Jag tänker ringa mvc eller vc imorgonbitti om det inte gått över, skriver här för att höra om någon varit med om liknande bara. 
  • johannawe

Jag fick extremt ont på vänster sida i höjd med naveln, fick komma in till fl och göra ul men läkaren hittade inget som var avvikande. Efter att smärtan suttit i nästan 20 timmar med oförändrad styrka försvann den och kom inte tillbaks. Var runt v 35.

• babyväntar

Så där fick jag i vecka 16 med första och åkte ni för ul men allt såg bra ut och hon på sjukhuset sa att det nog var tarmarna som flytta runt och trök. Har även samma problem nu och är i vecka 7 :)

• KajsaOskar

Sådär har jag också! Eller nästan..

På juldagen blev jag liggande i sängen en timma med en hemsk smärta på höger sida, trodde de var blindtarmen men avvaktade smärtan gav dig efter en stund i varm dusch..
    BM jag pratade med sa att de kunde vara njursten eller njurstas? Och att jag skulle åka in om det blev så igen..
    Efter detta har jag varit hos min ordinarie BM som inte riktigt tog min smärta på allvar, och nu har jag verkligen ont i magen på diverse olika ställen dagligen! Är i vecka 17 och jag tänker "äsh" eftersom BM inte verkade så bekymrad...

• Lavskrikan

Alltid farligt att spekulera då man absolut inte kan ställa diagnos på ett forum, men kan det inte vara ligamentet som smärtar då?
    Glöm inte att du har en vanlig kropp förutom att du är gravid, slutet på tjocktarmen sitter där, är du förstoppad så att det är det som gör ont?
    Urinledaren finns också där bakom, har du feber, pinkeribesvär eller mår dåligt annars ska du söka vård direkt så man får kolla att det inte är njurbäckeninflammation.
    För att nämna några ofarliga och mer viktiga saker...

Själv känner jag något liknande, inte så hemskt kraftigt, framför allt när jag rör mig men också när jag klämmer, jag har bestämt mig för att det som är fel med mig "bara" är ligamentet men jag har då också tillgång till att t.ex. kolla urinsticka som var ua.

Svar på tråden Ont i vänster sida mage! Någon som känner igen sig?