• camillas1985

Tips på billiga maträtter tack.

Skulle vilja ha lite billiga mattips. Något annat än korv/köttbullar och pasta =). Ska passa till både vuxna och barn och inte innehålla massa konstiga ingredienser och inte ha tomatbaser men gör inget om det är tomat i. Har inget emot korv och pasta vill bara inte ha just den maten men äter gärna korvgrytor och sånt.

Isak 090201 William 100721 Ellen 120708
  • Svar på tråden Tips på billiga maträtter tack.
  • Riktigragger

zuccinilasagne,
    fyllda paprikor
    fyllda piroger
    Korv i ugnen med mos
    Chili con carne
    Leverbiff
    Gröt
    Ärtsoppa
    Torsksoppa
    Parisare
    Korvstroganoff med ris
    Spätta och potatis

• augustisten

I dag åt vi fläskpannkaka på julskinka som är väldigt billigt just nu.

Ris och bönans på kidneybönor och aubergine äter vi rätt ofta men det kvalar kanske in under konstigt Här gillar alla det i alla fall.

Lax med "ailienmos" - grönt potatismos med spenat - älskar mina barn.

• Magda86

Vi äter mkt soppor och grytor. Vi använder ofta högrev, lök, linser, bönor som ingredienser.

Köttfärspiroger med bönsallad

Hemmagjorda potatisbullar med tillbehör

Pastasallad

Stekt strömming med potatismos

Rotmos med fläsk

• camillas1985

Har en väldigt skeptiskt autistisk pojke därför kan jag inte ha "konstiga" saker i maten. Bönor skulle nog inte uppskattas och grönt mos vet jag inte heller men ska testa det till mig själv någon dag =). Köpte blomkål idag för att kunna göra blomkåls och potatismos då syns det iaf inte =).

Vad är parisare? Någon slags biff eller?

• Magda86
    camillas1985 skrev 2014-01-06 21:34:28 följande:

Har en väldigt skeptiskt autistisk pojke därför kan jag inte ha "konstiga" saker i maten. Bönor skulle nog inte uppskattas och grönt mos vet jag inte heller men ska testa det till mig själv någon dag =). Köpte blomkål idag för att kunna göra blomkåls och potatismos då syns det iaf inte =).

Vad är parisare? Någon slags biff eller?

Parisare är väl hamburgare fast med korv istället för biffen om jag minns rätt
  • Magda86

Köttfärslimpa är också gott, ganska billigt och inga udda ingredienser:)

Jag har även laddat ner Icas app på telefonen. Där finns jätte många Billiga Veckan recept.

• camillas1985

Köttfärslimpa har jag inte tänk på det ska jag göra nått =). Tack för tipset om appen.

Svar på tråden Tips på billiga maträtter tack.