• Snyltan

barn nr 2 mage?

Jag är gravid med bebis nr 2 är i vecka 8. Ni andra som blivit gravida en andra gång när kom magen? samt när fick ni börja använda mammabyxor? Jag kan fortfarande ha mina vanliga byxor utan problem. De säger ju att magen kommer fortare andra gången.

• Svar på tråden barn nr 2 mage?
  • Santisen

Magen svullnade upp i v 8
    I v 15 så syntes det igenom kläderna

• Ceridwen

Den kom ganska fort. Titta gärna i bildgalleriet. Under graviditet har jag från v.7.

• Ceridwen

Den kom ganska fort. Titta gärna i bildgalleriet. Under graviditet har jag från v.7.

• Lotten

Fick börja använda mina mammabyxor från v.10 eller nånstans runt där. Tyckte inte det var så kul när den kom fram så fort

• wonderchild

För mig har det varit tvärtom, fick en jättestor mage med första barnet redan i v.12 typ, men den här gången var jag nog i v.20 eller något innan jag behövde ta på mig mammabyxor. Eller visst, i början så var jag lite svullen dom allra allra första veckorna, men när det hade lagt sig så kunde jag ha mina vanliga kläder väldigt länge.
    Jag var nog i v.26-27 när magen började synas ordentligt, men fortfarande (v.36) är den ganska liten (S/F-måttet är 31,5) och häromdagen när jag träffade en bekant på ICA så såg hon inte att jag var gravid när jag hade jackan på mig, så hon var tvungen att fråga "Skulle inte ni ha barn igen, eller hur var det nu?"

Så olika det kan vara

• Asrta1

Fick mage tidigare denna gången, fick dra på mig mammabyxorna jättetidigt dels pga illamåendet men även för magen

Har bilder från v 10 under min graviditet

• Amoreco

V. 21 och ingen magen än...

• Tilde 04

Min ploppade ut i v14 helt plötsligt. Finns bild i mitt galleri. Är nu i v17+4.

• CeeJay

Första graviditeten kom magen i v 12-15 - liksom smög sig fram
    Andra gången svullnade jag upp direkt i v 8 och började då använda gamla mammabyxor vilket var jätteskönt eftersom jag mådde illa.

• Ellida

Väntar min andra dotter den 9 April. Jag började få mage efter vecka 20 denna gång. Har bilder i galleriet. med min första dotter var det ännu senare.

• Sacha

Min mage dök inte upp förrän v 19 denna gång!

• jen04

jag har en dotter på 19 år o när jag blev gravid med min 2:a dotter fick jag mage redan i v.8 och hon är nu 15 mån, är gravid igen o fick sätta på mig mammabyxorna redan i v.6 är nu i v.10 får se hur detta slutar

Svar på tråden barn nr 2 mage?