Påven Johanna skrev 2014-01-07 11:06:11 följande:
Du får skaffa en blivande pappa som har föräldrar i exakt rätt ålder och som är vettiga (alltid lite sämre gener på pappans sida, vet du) och som har ett (lagom) djupt intresse för att ta hand om era barn åt er.
Be killarna om att få intervjua deras föräldrar innan du bestämmer dig för vilken pappa dina ungar ska ha.
Ja alltså min sambos mamma är ju hemma men hon är djupt troende och struttar runt med en bok och svamlar en massa och har egna oventenskapliga teorier om varför man får cancer och sånt. Visst om hon skulle hämta 2,5 timme i veckan och ha förbud på att prata sådär konstigt med barnen så.
Topcom skrev 2014-01-07 11:05:30 följande:
Om du ser att det är deras ansvar att hämta, är det nog ändå inte läge att skaffa barn just nu.. Eehhhrrr...
Men alltså jag har inte tid att vänta på att mina ägg blir dåliga och då behöver betala för en massa ivf och skit så då är det mer praktiskt att ha någon som kan hämta. Och visst pappa går i pension tidigare men vet inte om han skulle gå med på det faktiskt. Men han kanske bara skulle tycka det var skojigt.
mamaleona skrev 2014-01-07 11:07:03 följande:
Alla andra har INTE mor- o farföräldrar som hämtar, nix. Var har du fått det ifrån? Hur tänker du där? antar du då att när mamma går i pension har hon inget liv längre utan det är en självklarhet att sköta barnbarn x antal ggr i veckan????? hänger inte med. Min dotter på 19år nu är gravid vilken dag som helst, hon har sååån babylängtan o jag vet att dom med pojkvännen försöker aktivt. Har ALDRIG tänkt tanken - inte hon, inte jag - att JAG ska börja sköta deras barn varje vecka. Jag har själv ett väldigt aktivt liv, är lite på 40 nu. Kommer att resa så mycket jag kan när den dagen kommer att jag går i pension. Gärna sköter jag barnbarn, absolut - men på mina villkor - o absolut ingen regelbundenhet med "varje tisdag o torsdag hämtar jag på dagis"...nänä. Med 4 egna o 2 bonusar är mitt jobb i form av passande av tider o koka makaroner över den dagen. Tänk om kära du, tror faktiskt du är helt på villovägar. Barn skaffar man när man känner att man SJÄLV tar hand om dom o är mogen för den biten i livet, inte så att man räknar med någon annans hjälp varje vecka.
Man kan ha barnen på dagis till klockan 5 men jag vägrar ha små barn på dagis så sent. Och det handlar alltså bara om 2,5 timme per gång