Varför står jag still i vikt? Oförklarlig viktuppgång...
2012 vägde jag 55kg.
Sedan dess har jag sakta men säkert gått upp i vikt. ca 2 kg i månaden.
Till en början minskade jag portionerna, drog ner på socker, och började motionera mer. - Gick fortfarande upp vikt stadigt 2 kg i månaden.
Prövade shape up körde ca 800kcal och ingen träning. Gick inte ner ett gram.. Så slutade efter en månad.
Jag testade efter det LCHF - Men gick upp i vikt. härdade ut i 3 månader.. Men gick in i ketos för fort och stank ammoniak och fick en fruktansvärd avsmak för kött och fett.. Aldrig mer.
Jag köper en crosstrainer hemma som jag springer på dagligen ca 40-50 min... Går upp i vikt.
Efter det vart jag vegetarian mycket grönsaker. fullkornspasta, råris, potatis och mycket sallad och grönt. - Går fortfarande upp 2 kg i vikt per månad.....
Jag tränade då varje dag, men efter 6 månaders träning varje dag sa kroppen ifrån och jag har fått minska min träning. Jag var så rädd att sluta träna för jag var rädd att gå upp i vikt mer om jag slutade.
Fick sluta med laktos produkter för jag fick så ont i magen. och efter det har det blivit bättre i magen.
Träffade läkare på vårdcentralen som gick igenom min kost, min träning, och vi tog prover för alla hormoner som tex sköldkörteln osv. Men alla värden var perfekta, Ingen vitaminbrist eller b12 brist trots att jag fortfarande är vegetarian (Äter dock ägg)...Ingen diabetes, inget genetiskt..
Jag tränar numera 3 timmar i veckan styrkepass och cardio. Mån, ons, fredag. (Ökar jag träningen går träningen sämre och jag blir trött, så det är inte ett alternativ) Jag har ökat mina styrkepass till tyngre vikter än tidigare och ändå inge mer resultat än mer muskler.. Men jag vill ju också kunna minska i vikt och kunna ha kläder!
Jag äter 3 mål om dagen. Frukost- lunch- middag. Och inget efter klockan 18. Jag dricker endast vatten och svart kaffe. Jag äter inget godis,läsk,frukt. Inga övriga kalorier från något,
Jag äter ca 1500 kalorier om dagen. Alltså 500 per måltid ca.
Jag har prövat mer kalorier som mellan 2000-2800 kcal just för att jag tränar men jag går upp i vikt på en gång, Jag har även gett det en månad eller 2. Men då går jag upp för fort och går ner till 1500 kalorier om dagen igen.
Nu 2014 väger jag 73,6kg. Jag har pendlat mellan 72-78kg i 6 månader men jag går inte ner.
Någon som kan, vet något, hört något? Har något tips av något slag?