• badkrukan

Varför har man skötbord i tex sov/vardagsrummet?

har en undran så som rubriken lyder varför har ni eller ställer man skötbord i tex vardagsrum där man inte har tillgång till vatten? poängen är väl att kunna  byta blöja med tillhörande tvätt? 

Har alla haft skötbord till sina barn?

Klä på kläder klaras alldeles galant utan skötbord? Eller är det bara för att man "måste " ha ett skötbord trots att det inte får plats badrum och då ställer man det i vardagsrummet?

En som inte får plats med skötbord i badrum, ej badkar.

• Svar på tråden Varför har man skötbord i tex sov/vardagsrummet?
  • älskarlivet81

Vi har en skål med vatten på skötbordet. Det är få gånger vi behövt rinnande vatten och de gångerna har vi duschat barnen.

badkrukan skrev 2014-01-07 15:07:20 följande:
    har en undran så som rubriken lyder varför har ni eller ställer man skötbord i tex vardagsrum där man inte har tillgång till vatten? poängen är väl att kunna  byta blöja med tillhörande tvätt? 

Har alla haft skötbord till sina barn?

Klä på kläder klaras alldeles galant utan skötbord? Eller är det bara för att man "måste " ha ett skötbord trots att det inte får plats badrum och då ställer man det i vardagsrummet?

En som inte får plats med skötbord i badrum, ej badkar.

• SuzR

Varför behöver man tillgång till vatten? Jag torkar med våtservetter. Har skötbord i sonens rum och i tvättstugan.

• badkrukan

För jag vill inte använda våtservetter som innehåller kemikalier, därav tillgång till vatten.

• solros68

Vi har skötbordet i sovrummet, väg i väg med badrummet .Badrummet är för litet för att få plats med ett skötbord, men funkar utmärkt med att ha en skål med vatten vid skötbordet. Några få gånger har jag varit tvungen till mer "bad" för att få rent.

• Loriyana

Jag hade inte skötbort. Istället hade jag några vikta handdukar på tvättmaskinen i badrummet. Funkade hur bra som helst.

• älskarlivet81
    badkrukan skrev 2014-01-07 15:13:30 följande:
    För jag vill inte använda våtservetter som innehåller kemikalier, därav tillgång till vatten.
    Som sagt, vi har en skål med vatten som vi doppar torra tvättlappar i.
  • sofiesan

Min duktiga pappa byggde ett skötbord som man fällde upp ( som offentliga) superbra i badrummet men då måste man ha vägg plats men väldigt smidigt!

• Lena

Vi hade en sprejflaska med vatten med lite olja i som vi sprejade på tvättlapparna.

• snorkan

jag har inte plats i badrummet....då får det bli utanför badrummet....jag har en skål jag fyller med varmvatten och doppar mina torra våtservetter i.

hade jag haft plats i badrummet hade det varit mitt förstahandsval

• Litet My
    badkrukan skrev 2014-01-07 15:13:30 följande:
    Fast det finns ju många varianter på tvättlappar helt utan kemikalier, vet en del som har vanliga tvättlappar som de doppar i vatten med olivolja tex och förvarar i en plastpåse.
Svar på tråden Varför har man skötbord i tex sov/vardagsrummet?