• Anonym (V12)

Syns ingenting v 12

Hej!
    Glädjen över att äntligen få plus skuggas av all oro över att graviditeten inte ska gå vägen..
    Ena stunden känner jag mig lugn och glad, andra stunden väldigt orolig och uppgiven att det inte lever i magen..
    Magen putar lite i höjd med/just under naveln men känner ingenting vid blygdbenet.

Känner du igen dig? Livmodern kanske lutar bakåt..?

• Svar på tråden Syns ingenting v 12
  • Jacqueline

Första barnet???I vecka 12 ligger livmodern fortfarande precis innanför blygdbenet på de flesta och har väl precis kommit upp till kanten....är själv i vecka 18 och har nästan ingen mage alls.

• RosaGrisen

Med första barnet började min mage att puta lite lite runt v20 ungefär. Om magen putar före v 16 brukar det oftast bero på uppsvällda tarmar så inget du behöver oroa dig för :)

• elyse

På mig syntes knappt något förrän efter v 16. 

• Anonym (V12)

Första barnet

Skönt att höra! Tack för era svar. Måste lugna mig o ge det tid bara.. Förhoppningsvis är allt bra! Ska boka KUB imorgon, att få se hjärtat slå gör mig säkert lugnare

• Anonym (V12)

Fler som varken har mage eller symtom? Pepp tack!

• Anonym (Same)

Jag hade inga symtom alls. Kanske lite svullna bröst. I vecka 20 såg det ut som om jag var lite gasig om jag låg ner. . I vecka 28 ungefär började min mage växA.

• nymedlem

I vecka 12 syns det väl inte på någon? Min mage syntes först i v 20 tror jag, då är jag ändå väldigt smal.

• yoyozo

Jag hade heller ingen mage, minns inte när den började synas, men det var då mer än halva graviditeten som hade gått. Fick kommentarer om att där inte växte något etc, jättekul..Idag har jag en frisk och jäkligt go unge, så inget att oroa sig för alltså! 

• Helly

Min mage syntes lite på kvällarna framåt vecka 15-16, men jag kunde ha mina gamla jeans fram till vecka 18 ungefär. Först framåt vecka 20 var magen så stor att jag var synbart gravid.

Ge det lite tid. Magen kommer snart och du kommer snart att längta tillbaka till tiden innan magen.

Jag saknar min garderob.
    Jag saknar min sömn.
    Jag saknar att kunna ligga på rygg och mage.
    Jag saknar att kunna gå uppför trappan utan besvär.
    Jag saknar att kunna gå någonstans alls utan sammandragningar.

mvh, vecka 31.

• NenneLo

Det är svårt att känna livmodern själv också, eller det kan vara svårt. Lite lättare att känna nu tycker jag, i vecka 32.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • NenneLo

Hade dessutom inga symptom varken denna eller första graviditeten, eller ja migrän.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Anonym (V12)

Skönt att höra tack!

• Haannaaa

I vecka tolv så syntes det inte på mig heller :) Magen började puta mer i vecka 16 för mig. 
    Nu i vecka 21 så händer det saker hela tiden!

Svar på tråden Syns ingenting v 12