• youdontknow

Hur får man bort hårfärg från väggen?

Färgar mitt hår just nu och jag upptäckte att det har stänkt på väggen. Prövade ta bort det med vatten och såpa men det försvann inte. Vet ni?

• Svar på tråden Hur får man bort hårfärg från väggen?
  • Evm

På Claes ohlssons finns en fläckborttagningssvamp, den funkade när barnet ritade på väggen iaf.

• Sarah3

Vad är de för vägg? Hårspray brukar vara bra. Spraya på å låt verka en stund. Om man fått färg i handfatet eller på kakel kan man strö på blonderingspulver..

• cherrykola

På kakel och handfat fungerar Vanish (antagligen annan fläckborttagning också) eller klorin

You're such a puppet on string. You don't get it!
  • Alla hemma

Nagellackborttagning. Funkar även på färgad hud.

• Rocket Mania

ICAs våtservetter tar bort det mesta. Det är sådana som folk använder till bebisrumpor, du vet?!

• Sarah3
    Rocket Mania skrev 2014-01-07 20:44:04 följande:
    ICAs våtservetter tar bort det mesta. Det är sådana som folk använder till bebisrumpor, du vet?!

Uuh, låter ju hälsosamt!
  • nirakanna2

Får man färg på huden funkar det att skumma upp färgen och tvätta med innan man sköljer ur den.

• cherrykola
    Alla hemma skrev 2014-01-07 20:43:03 följande:
    Nagellackborttagning. Funkar även på färgad hud.

Just det! Det funkar asbra. Tvättar alltid av öronen med det efter färgning.
  • Sarah3
    cherrykola skrev 2014-01-07 20:51:45 följande:
    Just det! Det funkar asbra. Tvättar alltid av öronen med det efter färgning.

Smörj in öronen med vaselin innan så fastnar ingen färg alls! :)
  • cherrykola
    Sarah3 skrev 2014-01-07 20:58:29 följande:

Smörj in öronen med vaselin innan så fastnar ingen färg alls! :)
    Då tycker jag att det är lättare att tvätta. Får färg på en massa ställen när jag färgar med dom extremfärgerna som jag använder så då får jag smörja in så mycket som eventuellt kan bli färgat >_>
  • youdontknow

Uppdaterar lite nu. Använde hårspray på väggen och lite försvann faktiskt! Ska göra ny runda imorgon med hårsprayet.

Svar på tråden Hur får man bort hårfärg från väggen?