• mythos

Har inte känt nåt på två dagar, vecka 23! OROLIG

Hej. jag måste bara höra med er.

Går in i vecka 23 idag, & sedan en tid tillbaka har jag känt henne i magen varje dag mer eller mindre.
    Har moderkakan i framvägg så har inte känt jätte mycket & mest på kvällarna,men ändå tydligt att hon har buffat & så!

Nu har jag inte kännt nåt på två dagar, borde jag vara orolig ?!

Skulle vara jätte tacksam för svar!!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Har inte känt nåt på två dagar, vecka 23! OROLIG
  • Blixtpatrullen
    mythos skrev 2014-01-07 20:27:45 följande:

Hej. jag måste bara höra med er.

Går in i vecka 23 idag, & sedan en tid tillbaka har jag känt henne i magen varje dag mer eller mindre.
    Har moderkakan i framvägg så har inte känt jätte mycket & mest på kvällarna,men ändå tydligt att hon har buffat & så!

Nu har jag inte kännt nåt på två dagar, borde jag vara orolig ?!

Skulle vara jätte tacksam för svar!!{#emotions_dlg.flower}

Ring förlossningen och fråga om råd om du är orolig. Lika bra att kolla en gång extra att allt är ok.
  • Koala

Bebisen har antagligen bytt läge inne i livmodern vilket gör att du känner mindre rörelser.

Ring förlossningen om du är mycket orolig, vänta annars till imorgon och ring din barnmorska på MVC. Du kan då få komma på en kontroll och lyssna på fosterljuden (eller kanske ett ultraljud). Rent krasst kan man ju tyvärr inte göra något när du nu är så tidigt gravid, men det stillar nog din oro om du får komma på kontroll.

• Bigarreaux

Bägge mina barn hade nån vecka kring 23-24 då jag knappt kände dem alls. Bebisarna är fortfarande så små då, de kan gott vända och vrida på sig (och sparka inåt tillexempel) så man inte känner något alls..

• daxförnästa

Jag har också moderkakan

i framvägg denna graviditeten. Det är stor skillnad ifrån hur de kändes med första barnet då moderkakan var i bakvägg. Var orolig för minskande fosterrörelser i v 27 denna gången men de visade sig att bebisen ändrat läge o lagt benen där moderkakan är o på ul såg man massa rörelser samtidigt som jag inte kände. De har även vakna perioder o mer vakna dagar o sen har de sovardagar efter en aktiv period. Ring in till gynakuten annars så får du en kontroll. När du gått över 24v ringer du förlossningen ist. Lycka till o jag tror inte du behöver oroa dig!

• Koala

Hur har det gått, ts? Har du varit på kontroll? Jag hoppas allt är bra och att du känner rörelser nu.

• Majblomma14

Har oxå mina moderkakor i framvägg (tvillingar) och är i v. 23. Har varit nojjig flera ggr och har då fått komma in o lyssna på hjärtljuden vilket lugnat mig. Jag känner jättelite, nästan ingenting och ibland bara lite bubbel. Med sonen kände jag tydliga sparkar från runt v.18. Alla BM jag pratar med säger att det inte är ovanligt alls såhär tidigt och framför allt om moderkakan ligger i framvägg.

Hur har det gått TS?

• mythos

Hej allohopa!

Tack för era svar,jätte snällt att ni tog er tid!{#emotions_dlg.flower}

Det har gått bra, senare på kvällen började hon sparka som aldrig förr & sedan dess har hon hållt igång som tusan därinne, äntligen känner jag "hårda" sparkar då & då hela dagarna :) Så himla mysigt!

• Selmalinen
    mythos skrev 2014-01-10 11:57:25 följande:
    Hej allohopa! Tack för era svar,jätte snällt att ni tog er tid! Det har gått bra, senare på kvällen började hon sparka som aldrig förr & sedan dess har hon hållt igång som tusan därinne, äntligen känner jag "hårda" sparkar då & då hela dagarna :) Så himla mysigt!

Skönt att höra!!
  • Koala

Vad bra! Man vill ju bara det bästa för sin lilla bebis i magen och det är inte lätt när man blir orolig. Skönt att du känner tydliga rörelser nu!

Svar på tråden Har inte känt nåt på två dagar, vecka 23! OROLIG