• Anonym (röd)

Röd runt näsvingarna

Hej. Jag är 14 år och tjej. Jag är röd runt näsvingarna och har frågat lite folk hur man tar bort det. Dom har sagt att det var www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

Men jag vet att det inte är det. Det kliar inte, det gör inte ont... Alltså, det är bara rött. Detta är så sjukt jobbigt. Det ser så jävla fult ut.

JA.  Jag vet att bilden ser konstig ut och sånt. Är för nära kameran till exempel. Men mm, snälla hjälp mig haha.
  • Svar på tråden Röd runt näsvingarna
  • Anonym (tips)

Har du haft det länge? Funderat på att söka en hudläkare, om det är något som går att "bota"?

Annars kan du dölja det röda med en bra BB-kräm. Finns på Kicks, Åhlens mm.

• Anonym (tips)
    Anonym (röd) skrev 2014-01-08 04:02:47 följande:
    Hej. Jag är 14 år och tjej. Jag är röd runt näsvingarna och har frågat lite folk hur man tar bort det. Dom har sagt att det var www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=888

Men jag vet att det inte är det. Det kliar inte, det gör inte ont... Alltså, det är bara rött. Detta är så sjukt jobbigt. Det ser så jävla fult ut.

JA.  Jag vet att bilden ser konstig ut och sånt. Är för nära kameran till exempel. Men mm, snälla hjälp mig haha.
    Ps. Bilden ser inte alls konstig ut, du är väldigt söt. Jag har själv haft problem med klåda och röda näsvingar, men det försvann när jag slutade med gluten. Man kan köpa test på apotek för att testa om man tål gluten. Jag hade inga andra besvär, det var en ren slump att jag kopplade näsan till gluten.
  • Nokidding

Köp citron juice eller en vanlig citron. Dutta lite utav det omkring det röda området innan du går till sängs. Rodnaden försvinner om några dagar för det bleker bort. Eller om du har peppermint oil; kan nog hitta det i bodyshop.

• Anonym (tips)
    Nokidding skrev 2014-01-08 12:07:50 följande:
    Köp citron juice eller en vanlig citron. Dutta lite utav det omkring det röda området innan du går till sängs. Rodnaden försvinner om några dagar för det bleker bort. Eller om du har peppermint oil; kan nog hitta det i bodyshop.
    Nja, det beror ju på vad det röda beror på. Ligger det någon allergi bakom är det kanske bäst att återgärda det? Men citron skadar ju inte att testa, är det inga sår där så lär det inte ens svida.
  • Sissel

Jag har i hela mitt liv haft en rödare nyans precis vid näsvingarna, gör inte ont, ingen klåda osv. Kan även se ett mycket tunt blodkärl vid ena vingen. Bara att sminka över ifall man inte vill att det ska synas.

• Anonym (tips)

Funderar lite på rocasea,

Känner sig varm, mest i ansiktet Lätt för flush och rodnad, där rödheten består Känslig hud Små röda kvisslor och ojämnheter i huden, en del varfyllda Rödhet och inflammation Små synliga blodkärl i ansiktet Ögoninflammationer med röda ögon och ögonlock
    Stämmer det in?
  • Anonym (tips)
    Anonym (tips) skrev 2014-01-08 12:17:20 följande:

Känner sig varm, mest i ansiktet Lätt för flush och rodnad, där rödheten består Känslig hud Små röda kvisslor och ojämnheter i huden, en del varfyllda Rödhet och inflammation Små synliga blodkärl i ansiktet Ögoninflammationer med röda ögon och ögonlock
    Stämmer det in?
    Stavade fel, ska stavas ROSACEA. Sorry.
  • Lizzy 488

Det är skit irriterande prova någon form av hydrokortison salva eller fråga på apoteket

• Anonym (röd)
    Anonym (tips) skrev 2014-01-08 11:59:25 följande:
    Har du haft det länge? Funderat på att söka en hudläkare, om det är något som går att "bota"?

Annars kan du dölja det röda med en bra BB-kräm. Finns på Kicks, Åhlens mm.
    Jag tror att jag har haft det sedan jag var liten.
  • Anonym (röd)
    Anonym (tips) skrev 2014-01-08 12:00:59 följande:
    Ps. Bilden ser inte alls konstig ut, du är väldigt söt. Jag har själv haft problem med klåda och röda näsvingar, men det försvann när jag slutade med gluten. Man kan köpa test på apotek för att testa om man tål gluten. Jag hade inga andra besvär, det var en ren slump att jag kopplade näsan till gluten.
    Okej, tack. :)
  • Anonym (röd)
    Nokidding skrev 2014-01-08 12:07:50 följande:
    Okej, tack. :D
  • Anonym (röd)
    Anonym (tips) skrev 2014-01-08 12:13:53 följande:
    Nja, det beror ju på vad det röda beror på. Ligger det någon allergi bakom är det kanske bäst att återgärda det? Men citron skadar ju inte att testa, är det inga sår där så lär det inte ens svida.
    Tja, jag har pollenallergi, vet inte annars.
  • Anonym (röd)
    Anonym (tips) skrev 2014-01-08 12:17:20 följande:

Stämmer det in?
    Jag blir lätt röd i ansiktet, annars så är det inget som stämmer in.
  • Anonym (röd)
    Sissel skrev 2014-01-08 12:22:43 följande:
    Innan alla börjar ösa på med diverse åkommor så kan jag bara flika in med att du kan ha samma som jag, dvs ytliga kärl som gör dig röd i området. Ser typ ut såhär på mig:

s.improveme.se/data/filearchive/267125.0x0.jp...
    Jag har inga kärl tror jag. Inte vad jag ser i alla fall.
  • Anonym (röd)
    Lizzy 488 skrev 2014-01-08 12:24:32 följande:
    Det är skit irriterande prova någon form av hydrokortison salva eller fråga på apoteket
    Okej, tack. :)
Svar på tråden Röd runt näsvingarna