• mmjansson85

När kände du första fosterrörelserna med första barnet?

Jag är i vecka 16 (15+4) och har börjat försöka känna efter om man kanske kan känna av lite fosterrörelser redan nu. Jag vet att det inte är så vanligt att känna fosterrörelser såhär tidigt med första barnet men jag har läst att det beror mycket på att man inte vet hur det känns. 
    Jag har känt vissa saker från magen som eventuellt skulle kunna vara bebisen men inget som är självklart att det måste vara bebis.
    Om jag har handen över magen där bebis ligger så känner jag saker från magen men jag känner liksom ingenting i magen.
    Hur var det för er? När kände ni första gången att det var bebisen som rörde sig och hur kändes det för er?

• Svar på tråden När kände du första fosterrörelserna med första barnet?
  • Karpalo

Kändes som om nån petade till mig sakta två gånger i magen, fast inifrån. Var i v. 18+0 sådär riktigt exakt på dagen ;)

• Mosie

v20 kände jag ett "sprattel" första gången med första grav.

• fyrabarnsmor4

Med första barn kände jag nåt ( vecka 18) men var osäker om det var bebisen... men veckan efter blev jag mer o mer säker på att det var bebisen.

Andra barn vecka 19 kände jag någonting (det blev pojke)

tredje barn vecka 12... (historien är lång.. men förklarar så gott jag kan: kände nåt i magen då jag var vecka 14 men var osäker om det kan vara bebisen, vecka 16 var jag supersäker på det var bebisen men sen var jag på RUL då jag var vecka 18 men det visade sig att jag var vecka 16. Sa till BM på UL att det stämmer inte!!! att jag skulle känna nåt då jag var vecka 12. Hon svarade JA kroppen kan känna igen.. jag bara ??????)

Fjärde barn: vecka 16...

Få se hur det blir med femte barn...

• Dr to be

Hej! Jag kände av att dottern sprattlade i magen runt v.15/16. Stod och borstade tänderna och hade magen lätt tryckt med handfatet (omedvetet) och fick då några buffar till svar. Efter det blev det bara mer och mer. Hon var nästan aldrig still i magen och det har hon inte varit de snart 2 år hon varit utanför heller. Bm tyckte det var fascinerande att jag kände så mkt så "tidigt" då jag hade moderkakan i framvägg. Jag hoppas nog på en moderkaka i framvägg även nästa gång om det blir ett syskon. Tyckte sparkarna var hårda nog med moderkakan som stötdämpande Grattis och lycka till!

• straw2008

Ca v 19 med alla 3 barnen. har haft moderkaka både i fram och bakvägg.

I kinamockaskogen.....
  • Sofie mamma till 2 prinsar

I vecka 15 med första... Kändes som ett fladder, nästan så att det kittlades lite.

• cremedelacreme

Vecka 14 kände jag ett tydligt "fladder" två gånger, sen har jag till och från känt att bebbe vänder på sig fram till vecka 19-20 när jag började känna tydliga sparkar. 19+3 började jag känna sparkar utifrån. Märklig känsla! Har moderkakan i framvägg också, men känner ändå rätt så tydligt.

• ananaspapya

V 15 kände jag ett fladder och och v 18+ 3 kände jag av de väldigt tydligt sen kom det varje dag:)

Svar på tråden När kände du första fosterrörelserna med första barnet?