• scrapparlotta

    sälja fonder?

    Vi har en fond som en dag hade ökat väldigt mycket. Så vi tänkte att vi plockar ut den summan som hade ökat. Detta var på nyårsafton, pengarna har fortfarande inte kommit. Har försökt läsa mig till...nåt med bryttid. Det står 16.30. vi sålde dom 13.30. Kan det vara så att om man säljer före eller efter bryttiden, att man inte får dagens kurs? Att man får morgondagens? I så fall kanske vi inte får dom pengarna eller...som i detta fall 10000 kr? För dagen efter hade fonderna gått ner igen....


  • Svar på tråden sälja fonder?
  • scrapparlotta

    Ingen som vet varför vi inte får pengarna för fonderna vi sålde??

    Så här står det om Handelsinfo.

    Affärsdag köp: 1
    Affärsdag sälj: 1
    Bryttid: 16.30
    syns på fondkontot: 3 dagar
    likviddagar köp: 0
    Likviddagar sälj: 6

    På nyårsafton märkte vi att denna fond hade plötsligt ökat med nästan 12000 kr, vi ska köpa möbler nu och behöver pengar. Så vi sa att vi säljer fonder för 10000 kr. Så vi gjorde det kl 13.40.

    Jag har försökt läsa mig till vad allt betyder, och om jag fattar rätt så gäller inte nyårsdagens kurs....utan vi får kursen som är dagen efter. Och då var kursen nere igen.....Har jag fattat rätt?? Vi får inga pengar??

  • scrapparlotta
    Familjen Fri skrev 2014-01-09 10:09:53 följande:
    Kan du inte ringa banken och fråga? Det är svårt för oss att gissa när vi inte ens vet bank och vilken fond det rör sig om.
    Ok, trodde man kunde (dom som kan fonder och så..) utläsa saker och ting av den Handelsinfo som jag skrev....men ok då vet jag :) Jag ringer banken :)

Svar på tråden sälja fonder?