Egna barn och andras ungar?
Igår fick jag höra av min sambos yngsta att jag kunde fota familjen med nya kameran eftersom jag inte hörde dit. Det gjorde så himla ont fast barnet absolut inte menade något elakt med det!
Det känns som att jag fick en käftsmäll av verkligheten. Jag ska inte komma och tro att jag betyder något när jag inte har fött fram barnen. Jag är bara en blindtarm som lätt går att ta bort om den blir inflammerad.
Jag har inte tänkt så här tidigare, för mig är det självklart att den jag lever med och hans barn är min familj och jag behandlar de som om de skulle vara mina egna. Åtminstone som jag tror att jag skulle göra med egna barn. Jag ger de både min tid och mina pengar, och tar stor del av ansvaret för när läkare och liknande behöver uppsökas. Jag försöker inte vara en förälder, för de har både mamma och pappa, men jag försöker alltid vara ytterligare en vuxen som finns när det behövs.
Ändå får jag höra att jag inte hör till familjen och den äldre ville ha en ny dator trots att jag såg till att vi köpte en dator för 10 000 kr i höstas så att han ska kunna spela på den. Han vill ta allting till mamma och är missnöjd med det mesta.
Jag är så ledsen och besviken. Och kanske är allt mitt fel, för att jag försöker så mycket. Jag vet inte hur jag ska göra, om jag ska ändra mina värderingar för jag orkar inte dra det tyngsta lasset om jag ändå inte hör hit. Då kan jag väl lägga tid och pengar på mig själv och andra som värdesätter min närvaro.