• Anonym (Vafan!!)

Jävla dubbelmoral från bioföräldrar!!! Semester.

Två familjer! Där familj nr 1 har fem barn, mamman har två och pappan har tre! Den andra familjen har 3 barn, mamman och pappan har ett och pappan har två till barn. Mamman familj nr 1 har aldrig åkt med sina bonusbarn utomlands, hon åker på flera semester varje år och har under 6 år tagit med sina egna barn 2 g med sambon fast utan hans barn. Hon lämnar ofta bort ett av barnen för att få egentid med sin det äldsta. Men nu ska familj nr 2 åka för första g med det gemensamma barnet, familj nr 2 som varit på semester varje år med de två äldre barnen och aldrig lämnar bort dem på helgerna och absolut inte bara ett av dem. Men den här gången så har behöver de vuxna så mycket ensamtid de kan få då skilsmässa kommit på tapeten och bebisen är förliten för att lämnas. Men då slår mamman i familj i nr ett bakut och tycker det är otroligt dåligt gjort och exkluderande och säger att så ska man aldrig göra som förälder!!! Håller helt med att man inte ska göra så och familj nr 2 kommer inte att göra detta till en vana, men är det inte extremt dubbelmoral och jävligt knepigt att kräva detta då man själv inte lever i närheten upp till dessa krav?? Nu kan man tro att det är bebisen som är kruxet för mamman, men icke, hon får totalflipp varje g familjen utvecklas och gör påhopp vid bröllop, födsel, om bonusarna har för bra relation till bonusmamman är det inte heller bra. Vilken jäkla dubbelmoral det är från biomammor!! Hur kan man kräva mer ön man gör själv!!!

• Svar på tråden Jävla dubbelmoral från bioföräldrar!!! Semester.
  • Anonym (?)

Alltså jag förstår verkligen inte vad du menar. 

• Loriyana

Jag är också förvirrad

• Ramborg

Du är bonusmamman och vill dumpa de fyra stora barnen på biomamman för att reparera ditt äktenskap ihop med biopappan och er gemensamma bebis?

42.
  • Anonym (mihio)

Jag tror hon är mamman i familj nummer två där de har en gemensam bebis och pappan har två ytterligare barn. De vill åka på semester utan pappans barn för att reparera sitt äktenskap men då sägen mamman i familj 1 ifrån. Fast mamman i familj 1 ofta åker utan sina egna bonusbarn och nu tycker mamman i familj två, alltså TS att det är orättvist. Tror jag alltså. Och så kan det vara, livet är jävligt orättvist och man kan bara göra sitt bästa.

• nymedlem
    Ramborg skrev 2014-01-08 16:20:11 följande:
    Du är bonusmamman och vill dumpa de fyra stora barnen på biomamman för att reparera ditt äktenskap ihop med biopappan och er gemensamma bebis?
    Jag tolkar ts som bonusmamman som har 1 barn men hennes sambo har 2 tidigare barn som ts inte vill ha med på resan?
  • Nöjd man

Kan inte säga att jag har alla delar helt klart för mig men tror ändå jag förstår andemeningen.

Mamma 1 säger till mamma 2(TS) att hon inte kan åka iväg på semester utan alla barnen, då även hennes biologiska.

Mamma 2 hävdar att de behöver åka som man och hustru för att vårda relationen. Men de tar med gemensamma barnet då det är för litet att lämna iväg.

Nu till det som upprör TS. 
    Mamma 1 har gjort precis som mamma 2 nu vill göra. 

TS, förstår inte vad som får dig att inte bara kasta det i ansiktet på mamma 1 ?

• Skimra
    Nöjd man skrev 2014-01-08 16:30:46 följande:
    Kan inte säga att jag har alla delar helt klart för mig men tror ändå jag förstår andemeningen. Mamma 1 säger till mamma 2(TS) att hon inte kan åka iväg på semester utan alla barnen, då även hennes biologiska. Mamma 2 hävdar att de behöver åka som man och hustru för att vårda relationen. Men de tar med gemensamma barnet då det är för litet att lämna iväg. Nu till det som upprör TS.  Mamma 1 har gjort precis som mamma 2 nu vill göra.  TS, förstår inte vad som får dig att inte bara kasta det i ansiktet på mamma 1 ?

Så tolka jag med denna röra, ts testa att kommunicera med den det berör, det kan göra underverk
  • Anonym (Vafan!!)

Nej, nej, jag är väl väldigt otydlig. Jag är nr två och vi har inte 4 stora barn. Åh, vi gillar att åka med mina 2 bonusar, men den här gången väljer vi att åka själva och deras mamma flippa och är totalt oförstående trots att hon gjort samma massor av g själv och ännu värre och hymlar inte alls om hur skönt det är att slippa minsta bomusen och åker ofta själv och aldrig med sina egna bonusar och aaldrig med alla barnen. Jag tycker det ör dubbelmoral.

• Nöjd man
    Anonym (Vafan!!) skrev 2014-01-08 16:35:46 följande:
    Nej, nej, jag är väl väldigt otydlig. Jag är nr två och vi har inte 4 stora barn. Åh, vi gillar att åka med mina 2 bonusar, men den här gången väljer vi att åka själva och deras mamma flippa och är totalt oförstående trots att hon gjort samma massor av g själv och ännu värre och hymlar inte alls om hur skönt det är att slippa minsta bomusen och åker ofta själv och aldrig med sina egna bonusar och aaldrig med alla barnen. Jag tycker det ör dubbelmoral.
    Men säg det då till HENNE !
Svar på tråden Jävla dubbelmoral från bioföräldrar!!! Semester.