• mila000

Limma på lösnaglar på "fula" egna naglar?

Jag har rivit på mina naglar hela livet har även börjat bita lite smått. JAG VET äckligt och ofräscht men det är en dålig vana. Nu ska jag snart börja ett nytt jobb och vill inte ha såna här fula naglar då jag kommer träffa mycket människor som ser dem lätt. 

Jag har försökt att måla dem för att undvika bitandet och rivandet men det går inte så jag tänkte på vanliga lösnaglar typ från H&M, kan de funka tror ni? Eller är det skadligt för min egna nagel, dem är inte helt söndriga eller vad man ska säga men inte fina heller. Jag har varken tid eller pengar och lägga ut en tusenlapp på en salong nu. 

• Svar på tråden Limma på lösnaglar på "fula" egna naglar?
  • LillaJag06

Eftersom du är en van nagelbitare hade jag faktiskt gått och gjort riktiga "lös"naglar.

Akrylbaglar som du inte kan bita på och som kommer låta dina egna naglar växa ut.

Hade inte gett detta råd om du hade haft vanliga naglar men tror det är det enda sättet om du provat allt och verkligen vill sluta.

Kostar ungefär en 500:ing.

OBS! Se till att du går till någon som är bra på sitt jobb.

• mila000
    LillaJag06 skrev 2014-01-08 16:54:47 följande:
    Eftersom du är en van nagelbitare hade jag faktiskt gått och gjort riktiga "lös"naglar.
    Akrylbaglar som du inte kan bita på och som kommer låta dina egna naglar växa ut.
    Hade inte gett detta råd om du hade haft vanliga naglar men tror det är det enda sättet om du provat allt och verkligen vill sluta.
    Kostar ungefär en 500:ing.
    OBS! Se till att du går till någon som är bra på sitt jobb.
    Menar du att vanliga, billigare inte kommer fästa? 
  • LillaJag06
    mila000 skrev 2014-01-08 17:11:25 följande:
    Menar du att vanliga, billigare inte kommer fästa? 
    Jo men de sitter inte alls lika länge och jag tycker det är bortkastade pengar.

Är det endast för intervjun kan du köpa några från Depends som man "tejpar" fast utan att skada nageln. De sitter i ca. 24 timmar.

Ovanstående råd är om du vill sluta bita på naglarna och du provat allt.
  • Ramborg

Jag föreslår att du kör på lösnaglar tills du fårdin första lön. Gå sedan till en salong och gör "riktiga", såna där av gele. Du behöver inte ha så långa, men man känner sig så fräsch och välvårdad med snygga naglar.

42.
  • mila000

Tack för båda era svar.. Vet ni hur länge såna billiga håller? Jag har redan fått jobbet och jag träffa mycket människor i detta yrke och det är viktigt att vara välvårdad och ja jag vill känna mig fräsch. Jag är inte så gammal och har inte precis haft något jobb så har inte så mycke pengar. Så väntar som sagt och göra "riktiga" senare. 

• Ramborg
    mila000 skrev 2014-01-08 19:53:54 följande:
    Tack för båda era svar.. Vet ni hur länge såna billiga håller? Jag har redan fått jobbet och jag träffa mycket människor i detta yrke och det är viktigt att vara välvårdad och ja jag vill känna mig fräsch. Jag är inte så gammal och har inte precis haft något jobb så har inte så mycke pengar. Så väntar som sagt och göra "riktiga" senare. 

Jag har bara haft lösnaglar på en nyårsfest för många år sedan, och då ramlade en av redan under kvällen. Tur jag hade limmet med mig.

Det kanske är bättre lim nuförtiden.

Akrylnaglar från salong däremot, håller tills de växer ut på mig. Brukade gå var tredje vecka eller en gång i månaden och fylla i utväxten, när jag hade såna.
    42.
  • thweni

Brukar ha på mig lösnaglar lite då och då och de kan sitta 1-2 veckor. Märke spelar stor roll. Depends tex är bra. De kostar lite mer, men hellre att det kostar lite mer och sitter bättre än att köpa nåt billigt 15-kronorsmärke som lossnar efter en halv dag. Och Depend har både utan färg och mönster så man kan måla/pryda själv, eller så finns det färdigmönstrade.

• mila000
    thweni skrev 2014-01-08 20:46:49 följande:
    Brukar ha på mig lösnaglar lite då och då och de kan sitta 1-2 veckor. Märke spelar stor roll. Depends tex är bra. De kostar lite mer, men hellre att det kostar lite mer och sitter bättre än att köpa nåt billigt 15-kronorsmärke som lossnar efter en halv dag. Och Depend har både utan färg och mönster så man kan måla/pryda själv, eller så finns det färdigmönstrade.
    Men menar du såna med lim då? Har sett att depend har såna gele också?
  • thweni
    mila000 skrev 2014-01-08 20:56:59 följande:
    Men menar du såna med lim då? Har sett att depend har såna gele också?
    Japp, menar de med lim! Har köpt gelékit, men aldrig testat.
  • mila000
    thweni skrev 2014-01-08 21:47:12 följande:
    Japp, menar de med lim! Har köpt gelékit, men aldrig testat.
    Okej tack :) Ska nog prova de då.
Svar på tråden Limma på lösnaglar på "fula" egna naglar?