• Kotte90

    Börja med pergotime snart, någon mer?

    Hej! 23år gammal tjej som haft barnlängtan i ett år! Har varit på utredning med min sambo där vi fick reda på att jag ej har ägglossning så ska snart börja med pergotime. Vore kul att bolla lite frågor och tankar med andra i samma sitts. :) Har även fått utskrivet provera som jag ska äta innan för att få fart på mensen men har läst här att det är många som började äta pergo på en gång istället för på mensdag 5. Någon med erfarenhet? :)

  • Svar på tråden Börja med pergotime snart, någon mer?
  • Hannipie

    Hej Jag började med pergotime i början av månaden. Innan jag började med den åt jag även en kur provers för att stimulera mensen att komma igång. Jag hade när jag kom till gynekologen avslutat mens bara dagarna innan, så han tyckte att jag kunde börja med pergotime direkt. Jag Jag gjorde VUL dag 16 och killen tyckte att han såg spår efter ägglossning, men något som sedan bekräftades av blodprovet i dag 25. Sköterskan ringde mig och sa även att mina östrogenvärden var väldigt höga, så hon tyckte att jag skulle ta grav.test om mensen inte kom. Har känt mig konstig i kroppen och med ömma brist och lite molvärk I livmodern... Men det är visst vanligt med pergotime-mens. Gjorde test idag, men det var negativt. Nu vill jag bara få min mens så vi kan testa igen. ... Hoppet är det sista som överger oss

  • Täss

    22år gammal och sambo på 24år. Förhoppningsvis får vi börja i April med Pergotime, om det nu inte kommer dra ut på tiden med en lång utredning eller liknande. PCOS, ingen ÄL och enbart mens var 3e månad... 
    Så hoppas vi på en bebis 2015  ^^

  • EnBoll

    Hej tjejer!

    Jag har pco och har just ätit min första pergokur, är på dag 19 nu och känner inget alls. Ska bli spännande att se om blodprovet sen visar på äl.

    Har ni andra ätit pergo nu? Hur kändes det isf? När fick ni äl?

Svar på tråden Börja med pergotime snart, någon mer?