• Anonym (Urk)

Mina öron luktar fitta!

Ursäkta den osmakliga rubriken. Jag har hål i öronen men använder sällan örhängen. Därför växer de igen lite och varje gång jag använder örhängen får jag liksom peta örhänget genom hudflärpen som bildats för att peta upp hålet igen. Efter det blir det rött och svullet runt hålet tills det läkt och typ växt igen igen. Nu har jag tröttnat på detta och vill gärna ha örhängen för att det är fint. Så jag har börjat ha ett par små örhängen dygnet runt så inte hålen ska växa igen. Det kom lite var i början men nu ser det ut att ha läkt, dock är högra örsnibben lite svullen, känns som att det är en liten knöl där om jag klämmer precis på "hålet", men det gör inte ont. Men det luktar vidrigt! Jag vet inte varför, om det fortfarande är lite inflammerat eller så, men när jag tar ut örhängena stinker det gammal fitta ur båda öronhålen Kräks jag duschar varje dag och tar då ut örhängena och tvättar örsnibbarna, samt spritar ibland. Vad kan den här lukten bero på? Borde jag kolla upp det eller bara vänta?

• Svar på tråden Mina öron luktar fitta!
  • ClaraV

Jag verkligen älskar beskrivningen!

Men det kan bero på att örhängena är oäkta. :) Byt till äkta och nickelfria så ska du se att lukten försvinner, och pilla inte så mycket utan tvätta rent morgon och kväll utan att ta ur dom.

• PrinsessanLeia

Jag skulle tvätta med något bakteridödande, om det gjorde ont och inte blev bättre efter någon dag eller två skulle jag kontakta vc. Sen skulle jag råda folk att inte ta hål i öronen på sina småbarn (oups, uttryckte jag en obd åsikt nu?)

• Anonym (Urk)
    PrinsessanLeia skrev 2014-01-08 18:15:50 följande:
    Jag skulle tvätta med något bakteridödande, om det gjorde ont och inte blev bättre efter någon dag eller två skulle jag kontakta vc. Sen skulle jag råda folk att inte ta hål i öronen på sina småbarn (oups, uttryckte jag en obd åsikt nu?)
    Jag tog hål när jag var 14, har haft det i snart 10 år nu men har som sagt inte haft örhängen på länge.
    ClaraV skrev 2014-01-08 18:15:37 följande:
    Jag verkligen älskar beskrivningen!

Men det kan bero på att örhängena är oäkta. :) Byt till äkta och nickelfria så ska du se att lukten försvinner, och pilla inte så mycket utan tvätta rent morgon och kväll utan att ta ur dom.
    Jag använder silverörhängen just nu, det var de minsta jag kunde hitta som jag inte störs av när jag sover etc. Ska jag ändå byta?

• Anonym (Rolig)
    Fagerlund skrev 2014-01-08 18:24:22 följande:
    Hur luktar din fitta?
    LOL
  • ClaraV
    Anonym (Urk) skrev 2014-01-08 18:23:26 följande:
    Jag tog hål när jag var 14, har haft det i snart 10 år nu men har som sagt inte haft örhängen på länge.

Jag använder silverörhängen just nu, det var de minsta jag kunde hitta som jag inte störs av när jag sover etc. Ska jag ändå byta?

Du kan ju testa med att bara sluta pilla på dom och plocka ur dom varje dag och se om det blir bättre. Men jag personligen skulle köpa ett par i guld istället.
  • Anonym (Rolig)

Jag tycker att det luktar illa (typ äcklig fet) bakom öra. 

• Anonym (Rolig)
    Anonym (Rolig) skrev 2014-01-08 18:36:12 följande:
    Jag tycker att det luktar illa (typ äcklig fet) bakom öra. 
    Hos mig alltså.
  • nymedlem
    Fagerlund skrev 2014-01-08 18:24:22 följande:
    Hur luktar din fitta?
    Som hennes öron - läser du inte??? Drömmer
  • Anonym (Urk)
    nymedlem skrev 2014-01-08 18:37:59 följande:
    Som hennes öron - läser du inte??? Drömmer
    Nämen, den lukten jag haft när jag varit riktigt sjuk nån gång och inte orkat/kunnat duscha på några dar, kombinerat med infektion... inte det fräschaste man kan lukta på.
Svar på tråden Mina öron luktar fitta!