Utomkvedshavandeskap, någon mer?
Vi har två fantastiska killar som snart fyller 6 och 8 år, nu känner vi att vi är rätt i livet för en trea... Jag plockade ut kopparspiralen i maj och i november uteblev mensen, men jag hade lite gammalt blod i flytning runt bim. Graviditetstesten var dock negativa, en hel vecka efter bim. Redan då började jag misstänka att det inte stod rätt till då jag är regelbunden som en klocka. Tillslut fick jag iaf ett positivt test och ringde gyn för att få ett tidigt vul och kolla att allt var okej.
Tisdag 9 december var jag hos läkaren första gången och fick bekräftat att det inte fanns någon graviditet i livmodern, inte heller på undersökning fredag 13/12 hittades någon graviditet. Lördag 14/12 fick jag ont i magen och åkte in akut, läkarna konstaterade utomkveds och jag opererades med titthål. Operationen gick bra och de lyckades rädda äggledaren.
På nyårsafton ringde läkaren upp och berättade att mina hormonnivåer fortsatte att öka och torsdag 2/1 fick jag komma in och ta en cytostatikainjektion för att döda de sista graviditetscellerna.
I tisdags morse (7/1) vaknade jag med fruktansvärt ont i magen och åkte återigen in akut. Invärtes blödning och stor cysta på äggstocken, så ny titthålsoperation där äggledaren plockades bort och cystan punkterades.
Nu är det bara att vänta.... Kroppen ska läka och det tar minst 3 månader innan cellgiftet är ute ur systemet.
Någon som upplevt något liknande och har bra erfarenhet av att nästföljande graviditet gått vägen?!
Vi hade några jobbiga missfall innan de stora barnen kom också och jag funderar på om det är värt att utsätta kroppen för det här...