• Anonym (Ångrar mig!)

Hur kunde jag vara så dum och säga upp mig!

Jag hade jobbat på samma ställe i 10år (inom handikappomsorg, har spetskompetens inte undersköterska) och fick förra året lust att göra något annat. Sa upp mig men man är nog förbi på marknaden som 43 åring. Prova något helt nytt verkar svårt utan erfarenhet och annars finns bara kortare vikariat, fasta tjänster är det ont om! Läsa hade varit skoj men ekonomin med tonåringar tillåter det inte! Ska man inte kunna byta arbetsplats i min ålder? Just nu känns det rätt hopplöst!

• Svar på tråden Hur kunde jag vara så dum och säga upp mig!
  • Habba

Sa du upp dig utan att ha ett annat färdigt alternativ att gå till, eller blev det inte som du tänkt dig?

• Anonym (Miran)

Frågar detsamma, sa du upp dig utan ett nytt jobb??

• Isabel76
    Anonym (Ångrar mig!) skrev 2014-01-09 09:54:59 följande:
    Jag hade jobbat på samma ställe i 10år (inom handikappomsorg, har spetskompetens inte undersköterska) och fick förra året lust att göra något annat. Sa upp mig men man är nog förbi på marknaden som 43 åring. Prova något helt nytt verkar svårt utan erfarenhet och annars finns bara kortare vikariat, fasta tjänster är det ont om! Läsa hade varit skoj men ekonomin med tonåringar tillåter det inte! Ska man inte kunna byta arbetsplats i min ålder? Just nu känns det rätt hopplöst!

Sa du upp dig bara sådär?
    Det normala är ju att man tar tjänstledigt för att prova på annat eller att man säger upp sig när man redan har ett jobb.....
  • Severus

Hoppas du inte sa upp dig utan att ha en ny sysselsättning

Det vore ett tecken på idioti snarare än nytänkande

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Anonym (Hepp!)

Aldrig att jag skulle säga upp mig om jag inte hade ett annat jobb att gå till. Påskrivet anställningskontrakt på nytt jobb sedan uppsägning är det som gäller för mig.

• etthjerta

Säger som föregående, sa du upp dig utan att ha ett annat jobb innan?? Isf ren idioti! Jag är 23 och skulle aldrig nånsin göra det. Det har nog inget med ålder att göra, fasta tjänster kryllar det inte av tyvärr...

• Philippa

Öhhh, hur tänkte du då??

• Anonym (Ångrar mig!)

Ja dumt var det men jag har ju klarat mig i ett år genom att hoppa från vik till vik och väldigt mycket har jag lärt mig, jag var trött på mina arbetskamrater och även mina arbetstider! Tänkte dock inte på att fasta jobb nästan alltid fås av konverterad personal!

• Anonym (vantrivdes?)

Jag sa upp mig från mitt fasta jobb men påbörjade en utbildning till ett annat jobb.
    Ville byta jobb för jag vantrivdes så på mitt gamla. Nu har jag bytt jobb,och ångrar mig inte en sekund.

TS varför sa du upp dig? Hade du ett annat jobb på gång? Sa du upp dig för att du vantrivdes?
    Isåfall kan jag förstå dig,men som sagt,berätta gärna mer om din situation så kan vi stötta dig bättre.

Svar på tråden Hur kunde jag vara så dum och säga upp mig!