• Duva

Idag fick jag såga bort alla mina ringar på fingrarna..aj,aj:-(

Här har ni en som har svullnat upp, massor av vatten i kroppen.

Har försökt med allt för att få bort mina ringar men inte lyckats.
    Helst vill man ju ha dessa på sig, men nu har det börjat värka så hemskt mycket att jag fick åka ner till guldsmedsaffären och han fick såga bort dem..
    Men det känns så skönt nu.

Någon mer som svullnat och har ringar som sitter fast?

Kram Duva v 33

• Svar på tråden Idag fick jag såga bort alla mina ringar på fingrarna..aj,aj:-(
  • babylover

Vis av tidigare graviditeter att jag fått mycket vatten hängde jag mina ringar runt halsen redan när de började bli svåra att få av/på ca v.10 denna gången! Nu är jag i v 15 och har en del vatten i benen/fötterna också och ont. Så mitt råd till alla är att hellre ta av ringar för tidigt än få göra som stackars Duva!

• Nenali

Oj, oj... Tack för tipset !!!

Har känt att fingrarna börjat svullna, men inte tänkt på att det kan bli så illa så man får såga bort dem. Efter att ha läst detta ska jag omedelbart ta av dem (får nog i och för sig tvåla in händerna efter värmen idag, annars får jag inte av dem)

• Tina B

Huga, vilken panik jag hade fått! Jag får panik redan då ringarna sitter hårt. Fasr under min graviditet hade jag inga ringar - frieriet kom ett år efter förlossningen

• Mimer

Har oxå börjat plocka av mig ringarna när jag är hemma...fast jag gifte mig nu i juni och VILL ju GÄRNA ha på mig mina ringar. Men jag får väl hänga dem runt halsen.
    Men det är konstigt för ibland kan jag utan problem ha på ringarna en stund men sen efter ett par timmar sitter dom som berget! Särskilt om det är varmt.

• Mist

hej!!

Jo, har allti dhaft ringar på mig... men i förrgår fick jag hålla på en bra stund innan jag fick bort de.. och ont gjorde det!

Kram Mist ( v.32

• Fletch

Tack för tipset! Har tänkt en tid att jag borde ta av mina men det har inte blivit av... Gjorde det nyss och det var nog i sista sekunden..
    Tänk att man ska vara tjock överallt.. hehe
    kram Fletch v25+1

• Bumpy

Duva,

jag gifte mig i Fredags och mitt ringfinger (ja, gissa vilket) svullnade upp nåt otroligt! Lyckades med hjälp av YES ta bort förlovningsringen, men efter det var det kört - vigsleringen som precis kommit på satt fast och var orubblig!!!

Alla sa att jag prompt skulle åka till sjukan och få ringen avsågad, MEN det ville jag ju inte ca 2 timmar efter att den slutligen kommit på...
    Mycket is gick åt och slutligen såg inte fingret riktigt så argt ut längre men ringen satt fullt fast!

I går kväll sent hade slutligen mitt finger svullnat av så mycket att jag fick bort vigselringen - lycka (och ändå inte , jag vill ju så gärna ha den på).

Nu sitter både förlovningsring och vigselring på lillfingret och där lär de ju förbli i åtminstone 3 månader till.

Kram

• Aurora

jag kan inte ha mina ringar...får inte av mig dom då...ont!!Är i vecka 31..

• Mallemus

Jag tar av mina ringar flera ggr varje dag (varje gång jag tvättat händerna... måste torka annars får jag eksem) så jag tror jag hinner märka om de svullnar upp... sover ej heller med ringarna.

• LindaTosa

Jag tog av mina rätt tidigt i graviditeten, hade hört att de flesta svullnar.

• Leaaa

Har mina ringar runt halsen å så har jag ett hänge (blått öga) som en tant gav mig när vi var på semester. Det skulle tydligen skydda mig å bönan från onda ögon hahaha...

/Lea

• marremask

Jag undrar om sklettet ( ehh, hur stavas det ) kan växa när man är gravid? Jag hann som tur var plocka av mig ringarna, men får fortfarande inte på mig dem. Vilma är snart 7 månader. Något extra fett har jag inte heller på fingrarna.

Jaja, får palla mig iväg och banka ut dem, suck!!!!

Svar på tråden Idag fick jag såga bort alla mina ringar på fingrarna..aj,aj:-(