• bello20

Babynest

Någon som provat babynest? Har läst runt lite och skulle gärna vilja prova. Någon som har erfarenhet av Babynest? Vart finns dem att köpa?

• Svar på tråden Babynest
  • nozpa

Vi hade ett till vårt andra barn. Kanon! Googla runt lite så hittar du både butiker som säljer de "äkta". Och så finns det folk som syr. Ska tydligen vara busenkelt. Jag är dock värdelös på att sy och fixar inte ens att trä på tråden i symaskinen. Min svärmor sydde vårat.
    Tyckte att dom man köper var så tråkiga i färgerna. Men babyproffsen vet jag har haft iaf.

• bello20

Jag har sett folk som har sytt på internet men skulle helst vilja köpa en från någon butik. Använde du din för bara sovplats eller bara låta han/hon ligga?

• momomo

Använde ett hemsytt till första barnet, och det såg mysigt ut. Andra barnet har bott i babyliften till vagnen oavsett var vi är.

Oavsett om du köper eller syr ett, kolla att det går att tvätta och torka smidigt, avtagbar klädsel t.ex. Om det blir en kräkbebis eller en med många blöjläckage, så vill man ju gärna kunna ha det rent och torrt till nästa kväll.

• Bollen2

Vi har använt babynest! Var jättebra! babyn somnade i babynestet i soffan och låg där tills vi skulle gå och lägga oss. Smidigt att bära med, barnet vaknade aldrig när vi bar nestet.

Så det rekommenderas verkligen. Vi beställde på någon sida på internet, tror det kostade runt 600:- men finns fina på tradera för ett par hundra. Min gosse hade från 0 månader till ca 6 månader.

• Bollen2

Smidigt när man är ute på resande fot, så sover barnet där det är van att sova.

• nozpa

Hon sov i det o soffan, i våran säng, i sin säng, i vagnen osv. Bara att lyfta med och lägga henne liksom. :P Vi använde vårat tills hon växt ur det.

• Babynest

Kan helt klart rekommendera att köpa ett babynest. Var själv först fundersam om det verkligen var nödvändigt men oj oj vad vi har nytta utav det :D . Köpte vårt babynest på: www.milooo.se Där kostar ett babynest mellan 350-500 kr, superfina och det finns många olika färger och mönster att välja mellan

• blomman07

Ett tips är att inte lägga mycket pengar på fina mönster och liknande, för det kommer hamna både bajs, kiss, mjölk och kräks på den.. Köp istället fina babyfiltar! Vi la en tjock handduk i babynestet, samt en mjuk filt över. Då bytte vi bara filt och handduk när olyckan var framme, och babynestet kunde fortsätta användas. Sedan tvättade vi babynestet ändå såklart, men då kunde vi ju liksom välja själva när, och man blev inte utan mitt i natten tex.

• isolande

Onödiga pengar tycker jag. Vi rullade handdukar och la under täcket som barnen sov ovanpåpå. Alltså, vi la ett vanligt babytäcke ovanpå handdukarna och petade in kanterna på det så det såg ut precis som ett babynest. Enkelt och billigt. Lätt att tvätta alla delar rakt av i tvättmaskinen på 60 grader.

När de blev större fick de sova under täcket ist som vanligt, och handdukarna åkte in i skåpet Glad

• Dasha

babynest var mitt värsta inköp till bebisen. helt onödigt.

• Annelie 76

Jag sydde ett själv och det var jättepraktiskt i en månad eller två. Glad att jag inte la så mycket pengar på det.

• KCL

Jag köpte ett från en tjej som sydde egna men min son låg så illa i det, så det blev aldrig av att vi använde det. Kanterna var höga och nestet var trångt så det kändes som att han klämdes ihop. Skulle vi få fler barn så kommer jag ändå satsa på ett babynest men den här gången ett som ser ut som de man köper i butik. 

De finns att köpa lite överallt. Googlar du så kommer det säkert upp flera alternativ Babyproffsen och på Gekås har jag sett bland annat.

Svar på tråden Babynest