• Hejarnold

    Stänga av biologiska klockan???

    Hej min biologiska klocka har startat utan tvekan. Den startade när jag träffade min sambo och började genast småticka lite svagt. Nu, mer än ett år senare, är den igång på fullaste allvar. Jag tänker på barn hela tiden. Kan man på något sätt stänga av detta. Jag vill ha barn, självklart, men hade varit överlycklig om jag hade kunnat få lägga dom tankarna på hyllan I alla fall ett år till. Jag kan inte tänka längre. Frågar jag mig själv någonting så svarar jag enbart utifrån hur jag skulle göra ifall jag hade barn. Jag planerar allt efter barn. Jag är snart 22 år gammal och har inte helt kommit underfund med vad jag ska ägna mitt liv karriärmässigt åt, detta kan jag inte ens fundera över eftersom min kropp säger "vilket jobb som helst duger, bara du har barn". Det var inte så jag hade planerat mitt liv. Jag känner mig totalt förvirrad och känner mig olämplig för att fatta några beslut om någonting just nu. Som sagt, någon som vet något sätt att stänga av den biologiska klockan.? Innan jag blir tokig. Är desperat. Kan tillägga att jag rådfrågade sambon. Han hade inget hjälpande att komma med. Haha

  • Svar på tråden Stänga av biologiska klockan???
  • Blubbis

    Hoppas det finns någon som har ett bra svar därute för jag undrar samma sak! Min biologiska klocka har dock varit igång i ett par år och det känns som om jag skulle explodera om jag inte får mig en egen unge snart! Sambon känner sig inte alls redo för barn ännu även om han numer är ok att prata om att det är en möjlighet i framtiden. Skulle jätte gärna pausa babylängtan om man kunde bara för att klara av att vänta tills han är redo..

Svar på tråden Stänga av biologiska klockan???