• Sofie mamma till 2 prinsar

Ni som kan skall- och nub-teorin, vad har vi här? :)

Har varit på kub-ultraljud idag och blev lite nyfiken på dessa två teorier om könsskillnader..... Någon som är bevandrad i det hela och kan försöka sig på en gissning? Är i vecka 12+0.

Tack på förhand! ;)

• Svar på tråden Ni som kan skall- och nub-teorin, vad har vi här? :)
  • malmo

Bilden är inte i perfekt vinkel och nubben kan fortfarande resa sig men jag gissar på tjej utifrån dagsläget. Har för mig att det är 80-90 % säkerhet v 12+0 om man har perfekt vinkel :)

Det gäller att hålla tungan i rätt mun

Å tack för du tog dig tid att svara! :) rul blir om 7 veckor så då får vi se om liten vill ge sig till känna! ;)

• malmo

Om det nu är nubben jag ser. Blev lite osäker :S

Hoppas du får veta på RUL Glad

• Kakan87

Gissar på tjej jag med! Är skeptisk till sådana här teorier då jag utbildar mig inom sjukvården, så var tvungen att leta lite på universitetsbiblioteket vad det finns för vetenskapliga belägg för den här teorin.. Hittade forkningsresultat som visar på att det stämmer till 90 %:) du kan väl skriva när du vet vad det blev av lill?:)

Kakan87: vad häftigt att det skulle kunna vara så säkert! :D jag lovar att berätta om vi får reda på det på RUL. Men visst skulle det vara roligt om det är en liten tjeja - har två underbara pojkar sedan innan! ;)

• malmo
    Kakan87 skrev 2014-01-12 01:34:56 följande:
    Gissar på tjej jag med! Är skeptisk till sådana här teorier då jag utbildar mig inom sjukvården, så var tvungen att leta lite på universitetsbiblioteket vad det finns för vetenskapliga belägg för den här teorin.. Hittade forkningsresultat som visar på att det stämmer till 90 %:) du kan väl skriva när du vet vad det blev av lill?:)

Samma här men jag hittade några relativt nya (och enligt mig trovärdiga) artiklar på pubmed, så jag tror också att det stämmer.

Vet ni hur det är när det kommer till skall-teorin då? Tänkte om det finns någon forskning på det med?

• malmo
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2014-01-12 12:59:44 följande:
    Vet ni hur det är när det kommer till skall-teorin då? Tänkte om det finns någon forskning på det med?

Har ingen koll på det men jag tror inte den är så pålitlig. Har hört att skallarna skiljer sig åt på vuxna men inte på barn.
  • Kakan87
    malmo skrev 2014-01-12 12:03:57 följande:

Samma här men jag hittade några relativt nya (och enligt mig trovärdiga) artiklar på pubmed, så jag tror också att det stämmer.
    Ni kanske kan hjälpa mig att tyda? Vet inte helt om det är nubben som synns där.. Den är ju rätt liten för att vara nubb isf;)
  • malmo
    Kakan87 skrev 2014-01-12 15:14:50 följande:
    Ni kanske kan hjälpa mig att tyda? Vet inte helt om det är nubben som synns där.. Den är ju rätt liten för att vara nubb isf;)
    Oj vad svårt. Det kan kanske vara änden på nubben. Jag vågar tyvärr inte gissa :(
Svar på tråden Ni som kan skall- och nub-teorin, vad har vi här? :)