Familje problem ..hjälp
Hej allihopa, jag hoppas jag har hamnat I rätt forum..
det är så att jag går igenom en väldig komplicerad familjeproblem, Mina föräldrar är skilda sen 8 år tillbaka, har gift om sig och gått vidare mer eller mindre.
Min pappa har dessutom skaffat en egen lägenhet till sin nya fru där han ofta brukar vara medans mina små syskon och min stora syster är ensamma hemma
syrran 23, bröderna 18 och 16 .
Mina bröder är så agressiva och har därmed slagit mig också ett par ggr- en gång så rejält att polisen kom. Hursomhelst så studerar jag utomlands till läkare och mitt I allt hander detta under en sommar flera sommrar men senaste var droppen, så nu kommer jag hem till mamma istället men det går inte alls bra där- för där blir man bara psykad- min mamma och jag förstår inte varandra. När hon skilde sig så var jag hos pappa blev hjärntvättad att mamma aldrig älskade mig och att hon bara tänkte på sex och pengar ,att hon vill leva sitt liv etc etc
vilket ledde till att jag älskade min pappa och träffade inte mamma på 6 år- samt utvecklade hat mot henne och förbannade henne varje gang jag fick en tanke om henne.
Nu efter så många år kan jag inte ens sitta med mamma och ta en kopp kaffe utan att vi börjar tjafsa.
Jag blir så ledsen, och jag ska erkänna jag misstänker mamma väldigt mycket så det kryper en massa myror på huvudet, och jag har humörsvängningar, samt att min tålamod är väldigt instabil. Min mamma har psykiska problem. Jag umgås väldigt bra med folk utanför familjen är väldig omtyckt ... men med mina föräldrar och mina bröder är jag en helt annan person än vad jag är...
Men jag är orolig! jag har inget hem när jag kommer tillbaka till Sverige, mitt liv som jag hade I Sverige är totalt ändrad sen jag lämnade det
Alla I familjen anklagar och misstänker varandra- det är kaos. pappas familj är på mig väldigt mkt.
Vad ska jag göra hur ska jag fixa en egen lägenhet? som jag kan ha I Sverige utan att ha ont I magen och välja mellan att bli fysiskt misshandlad eller psykiskt?
jag ska kämpa ,, jag är bara en student och jag kan försöka spara CSN så det räcker, samt jobbar jag varje sommar som sköterska,, är snart klar med 2 året... eller ska jag nu skippa utbildningen och kanske jobba på posten skaffa mig en egen lägenhet och sen komma tillbaka till utbildningen och drömmen? eller ska jag gifta mig med en rik gammal man som jag absolut inte ens gillar eller tycker är snygg,,, för den chansen finns nu..
people vad är era råd?