• Kotte90

Hoppas på graviditet med pergotime, någon som vill följas åt?

Hej! 23år gammal tjej som längtar efter plusset! Ska snart börja äta provera sen pergotime för att förhoppningsvis bli gravid! :) Någon som vill följas åt på resan och dela frågor och tankar?? :)

• Svar på tråden Hoppas på graviditet med pergotime, någon som vill följas åt?
  • I have a kid

Jag hoppar på :)

27 år jag å sambon försöker bli gravida :)

Har en dotter med en annan man.

Ätit pergotime 1a kuren , och väntar nu på att se om nått av äggen blev befruktade BIM 28/3

Hur går det för dig ?

• Kotte90

Va roligt att du hoppade på tråden :))
    Okej, här är det första barnet.
    Plussade i onsdags så har jag räknat rätt så går jag in i vecka 7 imorgon :D
    Blev så glad att det äntligen vart vår tur, väntan är så lång...
    Spännande, får hoppas att det tagit sig för er!!
    Hur länge har ni försökt?

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-09 23:56:58 följande:
    Va roligt att du hoppade på tråden :))
    Okej, här är det första barnet.
    Plussade i onsdags så har jag räknat rätt så går jag in i vecka 7 imorgon :D
    Blev så glad att det äntligen vart vår tur, väntan är så lång...
    Spännande, får hoppas att det tagit sig för er!!
    Hur länge har ni försökt?
     Grattis :) Hur länge försökte ni ? vad var erat problem ?  vad var det som hjälpte ? vilken BIM plussade du ??

Vi har försökt över 1 år :) Men har inte haft Ägglossning, fick jag veta när vi började utredningen i januari....

så inte konstigt att jag inte lyckats bli gravid. Första kuren och långt till BIM  men hoppas också på ett +
  • Kotte90

Tack :)
    Vi har försökt sedan maj förra året, så knappt ett år!

Eftersom kvinnokliniken vägrade hjälpa oss eftersom det ej gått ett år så åkte vi till en privat
    fertilitetsklinik i gbg. Där konstaterades det att jag ej hade ägglossning.
    Började sen att ät provera, och den 31/1 började jag med pergotime.

Jag plussade BIM +10 :)

Har testat mig lite då och då genom hela resan men var så trött på att alltid bli besviken.
    Så när jag inte fick min mens tog jag bara för givet att jag inte hade haft ägglossning = ingen mens och att
    jag skulle behöva ta en till kur av pergo!

Du äter också pergotime nu?? :)

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-10 11:11:12 följande:
    Tack :)
    Vi har försökt sedan maj förra året, så knappt ett år!

Eftersom kvinnokliniken vägrade hjälpa oss eftersom det ej gått ett år så åkte vi till en privat
    fertilitetsklinik i gbg. Där konstaterades det att jag ej hade ägglossning.
    Började sen att ät provera, och den 31/1 började jag med pergotime.

Jag plussade BIM +10 :)

Har testat mig lite då och då genom hela resan men var så trött på att alltid bli besviken.
    Så när jag inte fick min mens tog jag bara för givet att jag inte hade haft ägglossning = ingen mens och att
    jag skulle behöva ta en till kur av pergo!

Du äter också pergotime nu?? :)
     Oj tur ni fick hjälp :)  Men varför åt du provera ? hade du ingen mens ? Jag saknar/ saknade också ägglossning och fick då utskrivet pergotime 1 tablett om dagen 5 dagar!  så har ju  BIM öhh vet inte när men väntar till att testa tills 28e mars! då jag är PÅ CYKEL DAG 47  ( längsta dagen i mens cykel jag haft typ :P ) testade du före BIM ??  fick du längre cykel på pergon ?
  • Kotte90

Ja verkligen :)
    Jag åt provera för att jag ej haft mens sen i maj (när jag slutade med p-piller).
    Okej , håller tummar o tår för er att ni plussar!! :)
    Jag har faktiskt ingen aning om hur lång min cykel är osv då jag aldrig haft regelbunden mens då jag började med p-piller rätt tidigt!
    Eftersom jag ej hade haft mens på 9 mån så varade min mens i 12dagar (tyckte det va jobbigt med 5 förut :P )

Ska ringa kvinnokliniken imorgon och kolla om jag får komma o göra VUL, har ju ingen direkt koll på om jag är i vecka sju eller inte... Sen vill man ju se att hjärtat slår :)

Fick du äta pergo med din första tjej också? :)

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-10 22:23:18 följande:
    Ja verkligen :)
    Jag åt provera för att jag ej haft mens sen i maj (när jag slutade med p-piller).
    Okej , håller tummar o tår för er att ni plussar!! :)
    Jag har faktiskt ingen aning om hur lång min cykel är osv då jag aldrig haft regelbunden mens då jag började med p-piller rätt tidigt!
    Eftersom jag ej hade haft mens på 9 mån så varade min mens i 12dagar (tyckte det va jobbigt med 5 förut :P )

Ska ringa kvinnokliniken imorgon och kolla om jag får komma o göra VUL, har ju ingen direkt koll på om jag är i vecka sju eller inte... Sen vill man ju se att hjärtat slår :)

Fick du äta pergo med din första tjej också? :)
     Okej jag har alltid haft mens varje månad dock oregelbunden brukar blöda 4 dagar!  Jo hoppas med att vi får + har ju symptom på graviditet illamående ömma bröstvårtor ( brukar inte ha det före mens) men kanske nån biverkning av Pergotime ?

Kände du av nån biverkning ?  vad var dina gravidsymptom.  Dottern blev till efter 6 månader utan pergotime och utan nån anna hjälp :) , trots att jag då också hade oregelbunden mens, men jag tror nått hände med hormonerna efter jag fick henne snart 6 år sedan.  Kul med VUL, när jag väntade dottern 2007 så visste jag inte så mycket om VUL så väntade till RUL och blev då tillbakaflyttad 3 veckor gahhhh
  • I have a kid
    I have a kid skrev 2014-03-10 23:03:52 följande:
     Okej jag har alltid haft mens varje månad dock oregelbunden brukar blöda 4 dagar!  Jo hoppas med att vi får + har ju symptom på graviditet illamående ömma bröstvårtor ( brukar inte ha det före mens) men kanske nån biverkning av Pergotime ?

Kände du av nån biverkning ?  vad var dina gravidsymptom.  Dottern blev till efter 6 månader utan pergotime och utan nån anna hjälp :) , trots att jag då också hade oregelbunden mens, men jag tror nått hände med hormonerna efter jag fick henne snart 6 år sedan.  Kul med VUL, när jag väntade dottern 2007 så visste jag inte så mycket om VUL så väntade till RUL och blev då tillbakaflyttad 3 veckor gahhhh
    Ursäkta slarvskrivningen ( tagit av glasögonen så ser lite suddigt  :P )
  • Kotte90

Okej!!
    Så kände jag med, fick ont i bröstvårtorna, räckte med att jag kom emot så gjorde det jätte ont!
    Sen så kändes det även som om jag hade mensvärk, så jag trodde bara att brösten var ömma pga mens.
    Har dock aldrig haft ömma bröst vid mens förut men vågade inte hoppas men det visade sig ju vara en liten bebis :)
    Så det är inte helt omöjligt att du är gravid :D

Jag kände ingen biverkning alls av pergo !

Ja det är ju det som kan vara jobbigt, jag tror jag är i vecka sju nu men kanske visar sig att jag bara är
    i fem eller så... vore jobbigt så jag vill skrika ut till alla att vi ska ha en liten bebis :P
    Så extremt dålig på att hålla hemligheter, speciellt eftersom jag rökte innan och inte gör det nu..
    Känns som om att alla fattar varför jag inte röker länge :))

När tog du sista pergo tabletten?

ingen fara med slarvskrivning, kan hända mig med och jag har inte ens glasögon ;)

• I have a kid
    Kotte90 skrev 2014-03-10 23:13:11 följande:
    Okej!!
    Så kände jag med, fick ont i bröstvårtorna, räckte med att jag kom emot så gjorde det jätte ont!
    Sen så kändes det även som om jag hade mensvärk, så jag trodde bara att brösten var ömma pga mens.
    Har dock aldrig haft ömma bröst vid mens förut men vågade inte hoppas men det visade sig ju vara en liten bebis :)
    Så det är inte helt omöjligt att du är gravid :D

Jag kände ingen biverkning alls av pergo !

Ja det är ju det som kan vara jobbigt, jag tror jag är i vecka sju nu men kanske visar sig att jag bara är
    i fem eller så... vore jobbigt så jag vill skrika ut till alla att vi ska ha en liten bebis :P
    Så extremt dålig på att hålla hemligheter, speciellt eftersom jag rökte innan och inte gör det nu..
    Känns som om att alla fattar varför jag inte röker länge :))

När tog du sista pergo tabletten?

ingen fara med slarvskrivning, kan hända mig med och jag har inte ens glasögon ;)
     Okej ! Jag har väl intalat mig att det är biverkning av pergotime! Dock så skulle den då ha kommit typ efter äl.... så inte så troligt i och för sig. Började ta  Pergotime 14 februari och var klar 18e. 

24 Februari gjorde jag VUL och så såg hon att det var 2 ägg som skulle lossna då inom 1 vecka typ. vi har haft sex 2-3 ggr varje dag.( och har fortfarandet det ) Det jag kände några dagar efter VUL var som smärta /tryck nere vid äggstockarna, så antar att det var ägglossningen. Då jag ALDRIG känt så på typ 6 år :P 

Hur kände du av ägglossningen av pergotime ?  hade du Äl flytningar ?

Bra att du slutat röka :) Ja vissa kan ju ifrågasätta kanske haha ...  Jag berättade i vecka 8 ( fast enligt RUL då vecka 5) kunde inte hålla mig :P  Sen vet man aldrig vad som händer, jag fick dottern i v 29+4 och Dr och Bm sa att hon MÖJLIGEN skulle födas 2-3 veckor innan BF då hon var fixerad redan i vecka 23, men kände på mig att hon skulle komma tidigare då jag hade mycket SD dock inte speciellt onda. Och rätt fick jag :) SÅ gå efter din magkänsla vad en dr/bm säger !
Svar på tråden Hoppas på graviditet med pergotime, någon som vill följas åt?