Kotte90 skrev 2014-03-10 23:13:11 följande:
Okej!!
Så kände jag med, fick ont i bröstvårtorna, räckte med att jag kom emot så gjorde det jätte ont!
Sen så kändes det även som om jag hade mensvärk, så jag trodde bara att brösten var ömma pga mens.
Har dock aldrig haft ömma bröst vid mens förut men vågade inte hoppas men det visade sig ju vara en liten bebis :)
Så det är inte helt omöjligt att du är gravid :D
Jag kände ingen biverkning alls av pergo !
Ja det är ju det som kan vara jobbigt, jag tror jag är i vecka sju nu men kanske visar sig att jag bara är
i fem eller så... vore jobbigt så jag vill skrika ut till alla att vi ska ha en liten bebis :P
Så extremt dålig på att hålla hemligheter, speciellt eftersom jag rökte innan och inte gör det nu..
Känns som om att alla fattar varför jag inte röker länge :))
När tog du sista pergo tabletten?
ingen fara med slarvskrivning, kan hända mig med och jag har inte ens glasögon ;)
Okej ! Jag har väl intalat mig att det är biverkning av pergotime! Dock så skulle den då ha kommit typ efter äl.... så inte så troligt i och för sig. Började ta Pergotime 14 februari och var klar 18e.
24 Februari gjorde jag VUL och så såg hon att det var 2 ägg som skulle lossna då inom 1 vecka typ. vi har haft sex 2-3 ggr varje dag.( och har fortfarandet det ) Det jag kände några dagar efter VUL var som smärta /tryck nere vid äggstockarna, så antar att det var ägglossningen. Då jag ALDRIG känt så på typ 6 år :P
Hur kände du av ägglossningen av pergotime ? hade du Äl flytningar ?
Bra att du slutat röka :) Ja vissa kan ju ifrågasätta kanske haha ... Jag berättade i vecka 8 ( fast enligt RUL då vecka 5) kunde inte hålla mig :P Sen vet man aldrig vad som händer, jag fick dottern i v 29+4 och Dr och Bm sa att hon MÖJLIGEN skulle födas 2-3 veckor innan BF då hon var fixerad redan i vecka 23, men kände på mig att hon skulle komma tidigare då jag hade mycket SD dock inte speciellt onda. Och rätt fick jag :) SÅ gå efter din magkänsla vad en dr/bm säger !