Orolig sömn (långvarigt) hjälp!!!
Hej, min son är nu 3,4 år, sedan han var 10-12 mån har han haft nå slag av nattskräck, otroligt jobbigt! Han sover med oss men även när han sover så är han jätte orolig, slänger omkring i sängen sparkas ett tag gick han upp osv, har vart en otroligt jobbig tid och han var så trött stackarn på dagarna så jag sökte hjälp, fick circadin ut skrivet, wow, vilken förbättring, sov som en stock, lugnt o skönt för honom, mm visst i en vecka, sen börjas det med att vakna 3-4 ggr o är hysterisk igen sen somna om osv, visst nätterna är lugnare med medicinen men just det där typ nattskräck vägrar försvinna, vi läser en saga i lugn o ro innan han ska sova, jag talar om hur mkt jag älskar honom osv för att han ska känna trygghet, men vad jag än gör så blir det så här :( jag känner mig urusel, trött ovh less. Jag har försökt flytta om sängar, lägga han i sin säng, allt har jag provat, varm mjölk ja allt, sen kom jag över eye q häromdagen som jag ska testa, första dagen idag. Nån med någon erfarenhet och har det hjälpt er? Har ni nåt annat tips? Vill så gärna få ett slut på detta och att han kan få sova i sitt rum nån gång som jag har gjort i ordning men som bara står där eftersom han vägrar lämna mamma o pappas säng. Ingen ide heller att natta han där då jag får springa o springa osv. Snälla alla tips förutom påpekelser att jag är dålig som mamma är jag tacksam för! Tack på förhand.