• Anonym (kvinna)

löneökning trots tjänstledighet?

Hej

Jag arbetar kommunalt. Ska nu gå på tjänstledighet och undrar om jag blir utan min årliga förhöjning på någon hundralapp för att jag är borta från arbetet bär det är dags för lönesamtal.

Vet någon hur lagen ser ut ang det?

• Svar på tråden löneökning trots tjänstledighet?
  • asgård
    Anonym (kvinna) skrev 2014-01-10 02:33:07 följande:
    Hej Jag arbetar kommunalt. Ska nu gå på tjänstledighet och undrar om jag blir utan min årliga förhöjning på någon hundralapp för att jag är borta från arbetet bär det är dags för lönesamtal. Vet någon hur lagen ser ut ang det?

du borde få den ändå.. iaf om du är med i facket
  • Anonym (bp)

Vad är du tjänstledig för? Föräldraledighet eller annan ledighet?

• Anonym (bp)

Och: Hur ser avtalet ut? Finns det individgaranti i procent eller kronor?

• Anonym (kvinna)

Inte med i facket. Arbetar inom äldreomsorgen kommunalt. Ska nu prova arbeta på sjukhus.

• Anonym (Eva)

Beror lite på hur lönearbetet ser ut på din arbetsplats, vad det finns för policys.
    I vissa verksamheter belönar man det som varit, då ska du ju vara med i revisionen för du arbetade hela 2013. I andra ser man mer på lönerevisionen framåt utifrån de mål som man satt upp i samtal ihop med sin chef. I en sån struktur kanske du inte skulle vara med för du är ju de facto inte på arbetsplatsen. Du kanske kan avtala med din chef om ett lönesamtal om/när du kommer tillbaka från din ledighet?

Vid föräldraledighet och sjukdom kan man tala om diskriminering, man får inte diskriminera någon pga dessa saker. Men tjänstledighet är en helt annan sak, då är din anställning helt på paus och du uppbär inga förmåner överhuvudtaget från din nuvarande arbetsgivare utan är anställd någon helt annanstans.

Svar på tråden löneökning trots tjänstledighet?