• Mandel

Hur länge vänta på att doktorn ringer efter utsatt telefontid?

Hur länge måste jag vänta på att  doktorn ringer upp efter den bokade tiden?

Hade turen att komma på den inbokade tiden igår för jag har egentligen denna förmiddag fullbokad och sitter nu och väntar. Ska iväg och vill åka så fort som möjligt bara samtalet är avklarat, men jag kan ju inte låta andra vänta för att doktorn inte ringer på utsatt tid.

När är det ok att inte vakta telefonen längre? 10min? 20min? 1timme?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Hur länge vänta på att doktorn ringer efter utsatt telefontid?
  • Birgitta2

Ringer han inte inom telefontiden så hade jag inte väntat. Har han tel.tid 11-12 ex.vis så måste du vänta till 12. Sen är det grönt att sticka iväg. Fast han kanske ringer EFTER telefontiden? Vad vet jag?

Men, fick du telefontid EFTER du besökt dom igår? Fick du den INNAN så kan de ha strukit tiden eftersom du redan varit på läkarbesök.

• Mandel

Tiden var kl11.10 så det har ju gått 20min nu. Fick tiden efter besök, hemskickad med brev efter att jag fått brev om provsvar så nu ska vi diskutera hur vi ska gå vidare.

• Aspie

Jag fick en telefonläkartid 11:00-11:30 häromveckan, alltså inom ett tidsintervall, då läkaren skulle ringa. Det gjorde han också (men jag kunde inte svara för jag låg och kräktes med migrän).

• Mandel

Hon ringde nu efter 30mins väntan...

• Birgitta2
    Mandel skrev 2014-01-10 11:40:36 följande:
    Hon ringde nu efter 30mins väntan...
    Bra att hon ringde, men dåligt att ringa så långt efter telefontiden. Å andra sidan - kort telefontid, många patienter. Så..... bättre ringa sent än inte alls
  • Catlady2013

Det är väl helt upp till dig, hur angelägen du är att få prata med läkaren!
    Läkaren själv lär ju inte lägga två fingrar i kors utan går till nästa patient i den överfulla tidsboken....

• Knota
    Catlady2013 skrev 2014-01-12 11:50:24 följande:
    Det är väl helt upp till dig, hur angelägen du är att få prata med läkaren!
    Läkaren själv lär ju inte lägga två fingrar i kors utan går till nästa patient i den överfulla tidsboken....
    Oftast så brukar de ju ringa igen, iaf de som jag talat med.
  • Loriyana

Tja, min läkare sa att han skulle ringa kl 16, han ringde kl 18. Detta var på en fredag. Trodde inte att han skulle ringa alls.

Svar på tråden Hur länge vänta på att doktorn ringer efter utsatt telefontid?