• Tinzu

    Plötsligt händer det! Gravid, utan IVF, trots flera års försök. Några fler?

    Finns det fler som vill dela glädjen?

    16+0 idag, vi har försökt i 6 år, med misslyckat IVF och FET och några missfall.

    Plötsligt hände det, trots att vi varit oroliga, och fortfarande är, vad som helst kan ju hända och inget är en garanti, vi har fått göra VUL några gånger som visat en skuttande muuminbaby och jag fattar fortfarande inte att vi kommit en bit på vägen, det fanns inte i den här världen.

    Om det finns fler så vill jag gärna prata med er, det känns så mycket lättare när man pratar med någon som varit med om liknande och förstår hur det känns

    Berätta gärna eran historia!

    BF i slutet av Juni wie!

  • Svar på tråden Plötsligt händer det! Gravid, utan IVF, trots flera års försök. Några fler?
  • Mar14

    Grattis!! Samma sak här.

    Vi har gjort cirka 7 IVFer (med varierande resultat) och haft två jättetidiga missfall, innan jag helt plötsligt plussade helt naturligt.

    Är i 28+0 nu, och visst är jag fortfarande väldigt nojig och lite orolig - jag tror man blir det när man varit med om så många tråkiga besked innan. Vi gjorde också flera ultraljud i början, och jag höll på att börja gråta första gången det syntes att det var ett barn och inte bara några celler.

    Vi har BF i April.

    Lycka till, hoppas allting går bra för er hela vägen!


  • Tinzu
    Mar14 skrev 2014-01-10 15:11:33 följande:
    Grattis!! Samma sak här.

    Vi har gjort cirka 7 IVFer (med varierande resultat) och haft två jättetidiga missfall, innan jag helt plötsligt plussade helt naturligt.

    Är i 28+0 nu, och visst är jag fortfarande väldigt nojig och lite orolig - jag tror man blir det när man varit med om så många tråkiga besked innan. Vi gjorde också flera ultraljud i början, och jag höll på att börja gråta första gången det syntes att det var ett barn och inte bara några celler.

    Vi har BF i April.

    Lycka till, hoppas allting går bra för er hela vägen!

    Men så fantastiskt stort grattis!

    Hur känner ni när ni lyckades tillslut och det var plötsligt "spontan" graviditet?

    Lycka till och hoppas det går bra för er också
  • Patricia Helena

    Grattis till er  :)   Plussade idag efter 7 års försök :) detta är vårt allra första pluss, så känner mig mycket nojjig. Gör allt för att tänka positivt nu. det får ni också göra :)

  • Tinzu
    Patricia Helena skrev 2014-01-12 16:32:04 följande:
    Grattis till er  :)   Plussade idag efter 7 års försök :) detta är vårt allra första pluss, så känner mig mycket nojjig. Gör allt för att tänka positivt nu. det får ni också göra :)

    Och grattis till er ja det försöker vi, men det är ju så svårt att göra när man väntat så länge och haft så mycket emot sig. Får ni göra något tidigt vul? Vi fick göra 3 veckor i rad i början för att se så att det var en levande graviditet
  • princess77

    Grattis!!
    Vi kämpade i 5.5 år och gjorde totalt 6 ivf försök som aldrig ledde till graviditet innan jag helt plötsligt plussade naturligt
    Miraklet är idag en busig pojke på 2,5 år

  • Patricia Helena

    Nä vi får nog inte göra något tidigt Vulv, eftersom vi försökt själva i alla dessa år. Men jag skulle ju vilja så man vet att där är hjärt ljud i alla fall. Men det set man ju som tidigast i vecka 7, vad jag förstått det som. Skönt för er att ni får kollat så ofta, så att allt står rätt till med ert lilla frö :)

  • Tinzu
    princess77 skrev 2014-01-12 23:46:15 följande:
    Grattis!!
    Vi kämpade i 5.5 år och gjorde totalt 6 ivf försök som aldrig ledde till graviditet innan jag helt plötsligt plussade naturligt
    Miraklet är idag en busig pojke på 2,5 år

    Tack! men så härligt att det funkar tillslut, hade dom någon förklaring till er?

    Vi har ingen annan förklaring än Hypotyreos på pappret, fast den har jag ju Levaxin för och har ätit det i typ 4 år nu
  • Tinzu
    Patricia Helena skrev 2014-01-13 02:32:51 följande:
    Nä vi får nog inte göra något tidigt Vulv, eftersom vi försökt själva i alla dessa år. Men jag skulle ju vilja så man vet att där är hjärt ljud i alla fall. Men det set man ju som tidigast i vecka 7, vad jag förstått det som. Skönt för er att ni får kollat så ofta, så att allt står rätt till med ert lilla frö :)

    Om ni ringer och frågar så borde det ju inte vara något problem kan man ju tycka iaf, men jag hoppas för er! Så spännande

    Oja, det var skönt att få se att det var på riktigt något därinne som levde, lite ofattbart i början men, man blir ju van sen med känslan att, jo det finns faktiskt något därinne
  • Mar14
    Patricia Helena skrev 2014-01-13 02:32:51 följande:
    Nä vi får nog inte göra något tidigt Vulv, eftersom vi försökt själva i alla dessa år. Men jag skulle ju vilja så man vet att där är hjärt ljud i alla fall. Men det set man ju som tidigast i vecka 7, vad jag förstått det som. Skönt för er att ni får kollat så ofta, så att allt står rätt till med ert lilla frö :)
    Grattis!!

    Jag håller med Tinzy - ring och be om det och berätta hur länge ni har försökt och att du är väldigt orolig!

    Vi gjorde nog tre vul innan det vanliga ultraljudet v 18, men mest på grund av att jag tjatade mig till det för jag var så orolig.

    Även om de inte ser hjärtat före vecka 7 så kan de se att det är en riktig graviditet och att de sitter på rätt ställe och sådant. De kan inte se jättemycket, men det de kan se är guld värt, särskilt när man försökt länge, för ju mer information man har, desto bättre är det.
  • Tinzu
    Mar14 skrev 2014-01-13 09:27:20 följande:
    Grattis!!

    Jag håller med Tinzy - ring och be om det och berätta hur länge ni har försökt och att du är väldigt orolig!

    Vi gjorde nog tre vul innan det vanliga ultraljudet v 18, men mest på grund av att jag tjatade mig till det för jag var så orolig.

    Även om de inte ser hjärtat före vecka 7 så kan de se att det är en riktig graviditet och att de sitter på rätt ställe och sådant. De kan inte se jättemycket, men det de kan se är guld värt, särskilt när man försökt länge, för ju mer information man har, desto bättre är det.

    Ja oja! Det kan jag hålla med om, att bara få se en liten svart bubbla som bevis att det finns något där inne, och sen senare få se ett hjärta slå, omg, går inte att beskriva känslan
Svar på tråden Plötsligt händer det! Gravid, utan IVF, trots flera års försök. Några fler?