• Ellie89

Regler för jobb som vikarie

Hej! Jag arbetar som vikarie inom hemtjänsten och blir inringd/bokad på pass när ordinarie personal är borta. Väntar nu mitt första barn i augusti 2014 och undrar vad som gäller för oss vikarier? Har nu jobbat inom hemtjänsten sen juli 2013 och min tanke är att fortsätta på detta jobbet tills dess att barnet kommer och även fortsätta efter barnet är fött, om jag inte får ett nytt fast jobb det vill säga. Behöver jag skriva in mig på arbetsförmedlingen för att skydda sgi när jag är vikarie och hur gör jag för att få så hög ersättning som möjligt när barnet kommit, hur kommer ni räkna ut min inkomst?

• Svar på tråden Regler för jobb som vikarie
  • Försäkringskassan

Hej!

I detta forum svarar vi generellt gällande sjukförsäkring.

Eftersom din fråga gäller sjukpenninggrundande inkomst vid föräldrapenning hänvisar jag dig till fråga om

föräldraförsäkring på detta forum för att få ett generellt svar på din fråga.

För att få ett svar om vad som gäller i din egen situation kan du ringa oss på Kundcenter telefon
    0771-524 524 så kan vi hjälpa dig med din fråga. Vi har telefontid måndag-fredag kl 08.00-21.00,

lördag 08.00-15.00 och söndag 15.00-21.00

Hälsningar

Emil, handläggare

Svar på tråden Regler för jobb som vikarie