• axh

sparkar i vecka 16. möjligt?

Jag väntar mitt första barn, går in i vecka 17 i morgon.
    Jag har i ett par veckor känt som ett litet fladder i magen/ lite vibrationer.
    men nu de senaste dagarna har de utvecklats till små små buffar. 
    kan det vara så att jag kan känna barnet redan nu även fast det är första barnet?

Har ni varit med om det?

Tack för svar :) är väldigt nyfiken...

• Svar på tråden sparkar i vecka 16. möjligt?
  • Elsis00

Jag kände de första sparkarna i vecka 17 (16+2), första barnet. Var två svaga buffar långt ner i magen. Tog några dagar innan jag fattade att det faktiskt va bebis men när jag sedan kände det igen så förstod jag. Hade gått och väntat på det där fladdret eller fiskstjärten som folk pratar om men har endast känt sparkar/buffar från början :)

• fesun

Med första sonen kände vi sparkarna första gången i v 17! Då sparkade han så pass hårt att hans pappa också kunde känna. Med nr 2 kände jag jättelite i v 21. Första graviditeten låg moderkakan i bak och andra graviditeten låg den fram.

• Lowika

Med första kände jag rejäla kickar i v 17, hade då moderkakan i bakvägg. Inte fladder, utan sparkar.
    Med andra (nu) känner jag fortfarande mest fladder i v 20 men har moderkakan i framvägg den här gången.

• Lowika
    Lowika skrev 2014-01-10 15:16:46 följande:
    Med första kände jag rejäla kickar i v 17, hade då moderkakan i bakvägg. Inte fladder, utan sparkar.
    Med andra (nu) känner jag fortfarande mest fladder i v 20 men har moderkakan i framvägg den här gången.
    kan ju tillägga att "fladder" har jag känt sen v 13-14 båda gångerna
  • miinimee1981

Ja absolut. Jag väntar iof mitt tredje. Men kände fladder redan i v8 och VI sparkar redan i vecka 15-16. Det är helt möjligt att känna tidigt vare sig det är 1a barnet eller inte ? Mysigt

• Carolina01

Med första kände jag Putte lite fladder å så i v 14 redan! Med andra i v 18 typ (minns inte exakt faktiskt)... Så det är absolut möjligt, du känner om det är sparkar:)!

• Haannaaa

Jag började känna i vecka 18-19, som nervryck nere i magen. 
    Idag är hon betydligt starkare, vecka 21 bara ändå. Men nu rör sig magen på utsidan när hon sparkar! Jätte häftigt!

• Kaa76

Med första kände jag i v.15 att det rörde sig där inne, riktiga sparkar någon vecka senare, så ja, absolut :)

Svar på tråden sparkar i vecka 16. möjligt?