• Anonym (anonym)

Klippa ur tjockt hår?

Jag har klippt ur mitt hår lite grann med en sån tandad sax, kommer ej ihåg namnet på den nu. Men läste nån annanstans att det kan göra håret ännu tjockare sen. Vet någon om det kan stämma?

Jag har så grovt hår som bli som en stor svinto-boll på huvudet. Så gillar att ha tunnare då det bli mer rakare då men är lite orolig nu att det kommer bli ännu tjockare.

• Svar på tråden Klippa ur tjockt hår?
  • Anonym (anonym)
    IsDimma skrev 2014-01-10 20:52:24 följande:
    Hur skulle det gå till?
    Jag vet inte, nåt om att underhåret bli tjockare. För man klipper ju bort de översta tro jag. 
  • IsDimma

Dumheter. Precis som att håret inte blir tjockare/grövre av att raka sig.

• L i n n
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-10 20:54:39 följande:
    Jag vet inte, nåt om att underhåret bli tjockare. För man klipper ju bort de översta tro jag. 
    Klipper det överst?

Du klipper ju där du sätter saxen...
  • Anonym (anonym)
    L i n n skrev 2014-01-10 20:55:14 följande:
    Effilérsax.
    Nej, du kommer inte få tjockare hår av det.
    Yes så heter den :) Okej, är du säker? Jag tog bort halva håret kändes de som och de är fortfarande en hel del kvar. Jag är en sån som får höra utav frisören jämt "har aldrig sett någon med såå tjockt hår". Men det är defintivt tunnare vilket är så skönt så hoppas det håller sig så då.
  • L i n n
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-10 20:57:06 följande:
    Yes så heter den :) Okej, är du säker? Jag tog bort halva håret kändes de som och de är fortfarande en hel del kvar. Jag är en sån som får höra utav frisören jämt "har aldrig sett någon med såå tjockt hår". Men det är defintivt tunnare vilket är så skönt så hoppas det håller sig så då.
    Ja, alltså när det växer ut igen får du ju samma tjocklek som innan.

Det är riktigt svårt att klippa ur ett tjockt hår på ett snyggt sätt..
  • Anonym (anonym)

" Min frisör säger att det inte är så bra att tunna ut håret om det är tjock för det kan bli ännu större .. blir typ som stödhår." En tjej som säger på ett annat forum. 

Men aa det återstå väl att se. 

• L i n n
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-10 21:01:24 följande:

" Min frisör säger att det inte är så bra att tunna ut håret om det är tjock för det kan bli ännu större .. blir typ som stödhår." En tjej som säger på ett annat forum. 

Men aa det återstå väl att se. 

Ja. Det är som sagt svårt att tunna ur ett tjockt hår. Speciellt om det är lockigt.

Håret blir tunnare, men då man inte tunnar ut längst in vid hårbotten så har man kvar samma tjocklek där som innan och man upplevs då gå med "en tjock mössa" på skallen.
  • Anonym (anonym)
    L i n n skrev 2014-01-10 21:06:49 följande:
    Ja. Det är som sagt svårt att tunna ur ett tjockt hår. Speciellt om det är lockigt.

Håret blir tunnare, men då man inte tunnar ut längst in vid hårbotten så har man kvar samma tjocklek där som innan och man upplevs då gå med "en tjock mössa" på skallen.
    Ja så man måste klippa längst in? Jag har försökte de idag men som du säger det är inte super snyggt, nu bryr jag mig inte så värst mycke då jag fortfarande ha kvar en del och jag tycker inte det syns något avskyvärt. 
  • L i n n
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-10 21:12:55 följande:
    Ja så man måste klippa längst in? Jag har försökte de idag men som du säger det är inte super snyggt, nu bryr jag mig inte så värst mycke då jag fortfarande ha kvar en del och jag tycker inte det syns något avskyvärt. 
    Nej!

Klipp inte längst in! Det resulterar bara i massa små, korta, hårstrån som står rätt upp ur håret!
  • Mälaröbo

Jag har tjockt hår och att klippa ur hela håret löser bara problemet första gången. Sen får man ett helvete när alla dessa hårdtrafikerat ska växa ut igen....

• Anonym (anonym)
    L i n n skrev 2014-01-10 22:08:30 följande:
    Nej!
    Klipp inte längst in! Det resulterar bara i massa små, korta, hårstrån som står rätt upp ur håret!
    Okej, förstod inte vad du menade i det du skrev tidigare. Det mesta klippte jag längre ner på testarna eller vad man ska säga. Men skit samma det är gjort hur som helst.
  • Anonym (anonym)
    Mälaröbo skrev 2014-01-10 22:11:13 följande:
    Jag har tjockt hår och att klippa ur hela håret löser bara problemet första gången. Sen får man ett helvete när alla dessa hårdtrafikerat ska växa ut igen....
    hårdtrafikerat??
  • matildadl

Tjockare lär det inte bli, däremot får man mer volym när man tunnar ur håret då det blir "lättare". Tjockt hår ser mer platt ut då mängden tynger ner håret. Jag har själv tjockt hår och väldigt lockigt, jag tunnar ur håret pga eksem i hårbotten. Mina lockar blir mer kompakta och jag får mer volym av det :)

• Anonym (anonym)
    matildadl skrev 2014-01-11 05:38:27 följande:
    Tjockare lär det inte bli, däremot får man mer volym när man tunnar ur håret då det blir "lättare". Tjockt hår ser mer platt ut då mängden tynger ner håret. Jag har själv tjockt hår och väldigt lockigt, jag tunnar ur håret pga eksem i hårbotten. Mina lockar blir mer kompakta och jag får mer volym av det :)
    Ja jag tycker det är så skönt, mitt huvud känns tio ggr lättare typ. :) Men sen ser det kanske inte i frisör-ögon fint ut, men jag bryr mig inte så mycket. Jag har försökt att gå till frisörer och be dem klippa ur men då tar dem alltid bort all längd plus gör det ultra tunt i längderna, därför gör jag det själv nu. 
Svar på tråden Klippa ur tjockt hår?