Bolån trots betalningsanmärkning
Någon som har fått ta bolån hos någon av de större bankerna (handelsbanken, swedbank, seb, nordea) trots betalningsanmärkning?
Någon som har fått ta bolån hos någon av de större bankerna (handelsbanken, swedbank, seb, nordea) trots betalningsanmärkning?
Det är sällan bankerna tillåter detta, men det bästa är att kontakta din bank och fråga dom istället? En del gör undantag beroende på hur mycket kontantinsats man har sparat. En borgenär/medlånetagare är absolut att rekommendera om du har betalningsanmärkning.
Tror att du kommer ha väldigt svårt att få lån med en anmärkning i bagaget. Men du har ju inget att förlora att prata med banken. Hur mycket skulle du behöva låna? De kanske har överseende om din betalningsanmärkning bara gäller en mindre skuld.
Ja, det handlar om en mindre skuld som jag drog på mig för ett år sedan precis innan jag fått jobb. Nu har jag jobbat i ett år och min äsambo och jag har kunnat spara ihop en rejäl kontantinsats och till lagfart+pantbrev som tillsammans skulle räcka till ett hus för en bra bit över miljonen. Har skött ekonomin i övrigt. Har ett billån som jag betalar av varje månad också utan några problem. Det tog jag innan pri ken kom, så de borde väl se lite på att det har fungerat också?
Jag frågade min bank och de sa att om skulden är betald och de kan se att allt annat är skött så kan de bortse från anmärkningen.
Särskilt om skulden är gammal och/eller inte så stor.
Jag har kollat upp var de stora bankerna (bl.a. Swedbank, Handelsbanken, Nordea, SEB) tar sina kreditupplysningar på kunder från. De tar kreditupplysningarna från UC (Upplysningscentralen) och jag har lyckats få bort min betalningsanmärkning där samt hos ca 7-8 kreditupplysningsbolag till. Då borde det väl inte vara några problem längre för mig att bli beviljad bolån hos dem bankerna, då det inte längre finns någon betalningsanmärkning att visa på UC?