• Belinda04

Gastric Bypass- Varberg sjukhus

Hej, 

har i princip varit överviktig/fet i hela mitt liv och har nu bestämt mig för att försöka få en Gastric Bypass operation. Jag har nog provat alla dieter det går samt xenical och efter ett samtal med min husläkare i november skickade han in en remiss till Varberg sjukhus för en GB. 
    Har nu fått ett datum och om en vecka ska jag dit för en utvärdering utav en läkare på Kirurgen… 
    Är det någon som har erfarenheter utav Varberg sjukhus? Hur har bemötandet varit? Efter utredningen utav läkaren vad händer sen och hur lång brukar väntetiden vara till själva op?
    Känner mig lite nervös inför denna träff, detta pga att jag vet inte vad jag ska vänta mig...

Många bubblande frågor… 

• Svar på tråden Gastric Bypass- Varberg sjukhus
  • Anonym (Hjördis)
    Belinda04 skrev 2014-01-10 21:02:38 följande:

Hej, 

har i princip varit överviktig/fet i hela mitt liv och har nu bestämt mig för att försöka få en Gastric Bypass operation. Jag har nog provat alla dieter det går samt xenical och efter ett samtal med min husläkare i november skickade han in en remiss till Varberg sjukhus för en GB. 
    Har nu fått ett datum och om en vecka ska jag dit för en utvärdering utav en läkare på Kirurgen? 
    Är det någon som har erfarenheter utav Varberg sjukhus? Hur har bemötandet varit? Efter utredningen utav läkaren vad händer sen och hur lång brukar väntetiden vara till själva op?
    Känner mig lite nervös inför denna träff, detta pga att jag vet inte vad jag ska vänta mig...

Många bubblande frågor? 

Det beror på vem som ska operera dig. Den läkaren som opererade mig gjorde så jag fick kronisk värk. Och kommer aldrig kunna jobba igen.
  • Belinda04
    Anonym (Hjördis) skrev 2014-01-10 21:09:48 följande:
    Det beror på vem som ska operera dig. Den läkaren som opererade mig gjorde så jag fick kronisk värk. Och kommer aldrig kunna jobba igen.
    Men så fruktansvärt! 
    Var det längesedan du opererade dig? Hur ska man kunna veta vilken läkare, på något sätt förutsätter man att det är seriösa läkare.
  • Anonym (Hjördis)
    Belinda04 skrev 2014-01-10 21:18:24 följande:
    Men så fruktansvärt! 
    Var det längesedan du opererade dig? Hur ska man kunna veta vilken läkare, på något sätt förutsätter man att det är seriösa läkare.
    Ja det var för snart fyra år sedan.
  • Belinda04

Förlåt om jag verkar för närgången men vad gick fel med din operation? Vet du om läkaren arbetar kvar?

• Lindsey Egot the only one
    Belinda04 skrev 2014-01-11 12:29:39 följande:

Förlåt om jag verkar för närgången men vad gick fel med din operation? Vet du om läkaren arbetar kvar?

Jo läkaren jobbar kvar. Han skar fel.
  • Belinda04

Jag beklagar verkligen att du har varit med om en sådan sak! Var det med tillhålsingrepp? Får man fråga var läkaren heter? 

Belinda04 skrev 2014-01-11 16:55:59 följande:

Jag beklagar verkligen att du har varit med om en sådan sak! Var det med tillhålsingrepp? Får man fråga var läkaren heter? 

Jag kan inte skriva det offentligt tyvärr.
  • Belinda04

Jag förstår att du inte kan skriva läkarens namn. Jag vet inte om den läkaren jag ska träffa blir samma som gör operationen. Men jag har ett möte med Christian Mårtensson. 

Belinda04 skrev 2014-01-11 18:16:12 följande:

Jag förstår att du inte kan skriva läkarens namn. Jag vet inte om den läkaren jag ska träffa blir samma som gör operationen. Men jag har ett möte med Christian Mårtensson. 

Nej det är inte han iaf.
  • Anonym (Orolig)

Hej! En fråga till dig som operererats och fått kronisk värk; jag ska träffa en Jonas Bäwer på Varbergs sjukhus inför en gastric bypass. Behöver jag vara orolig?? Förstår att du inte kan uppge namnet på din läkare men man känner sig så otroligt utelämnad i en sån här situation så alla tips/råd/avrådan är sååå tacksamt!! Verkligen trist att du tvingas leva med kronisk värk:(

Svar på tråden Gastric Bypass- Varberg sjukhus