• Sassy

2 missfall, en tvångsabort och en dödfödd

Jag är idag 27 år gammal, förlovad med min livskärlek. Vi har varit ihop i snart 6 år och varit förlovade i snart 2 år. Han har 2 döttrar sen tidigare, men yngsta dotter blev tack vare hans ex som han hade flickorna med fått sina barn omhändertagna och hans minsta dotter fanns där. Då socialen anser eller ansåg att en ensamstående pappa kunde inte hantera två små döttrar. Trots att jag fanns i bilden. Han fick efter 3 års kamp ensam vårdnad över sin äldsta dotter som är idag 11 år, men 5 åringen sitter fast i fosterhem och han vet ingenting och får inga svar. Och då vi hade varit tillsammans i 3 år hade vi haft oskyddad samlag och försökt skaffa barn då jag inte har egna. Samt haft sån otur med mina tidigare graviditeter. Den senaste var då vi förlorade våran dotter den 4/3 2013, hon dog i min mage samt hade ingen vänster arm eller vänster ben. Min gyn-läkare tog fostervattensprov och kollade efter kromosonavvikelser, och de fann inget, förutom en ovanlig symtom eller diagnos "morbed band syndrom", vilket innebar mer eller mindre att fostret satt fast i livmoderväggen och vänstra sidan hade inte kunnat utveckla arm eller vänster benet. Men jag vill inte ge upp, vill ha tips på hur jag kan göra och vem man kan prata med.

MVH Sassy

• Svar på tråden 2 missfall, en tvångsabort och en dödfödd
  • Queenie70

Tvångsaborter existerar ej i sverige.

• Sassy
    Queenie70 skrev 2014-01-10 21:48:50 följande:
    Tvångsaborter existerar ej i sverige.
    Jag var 15 år, och de kändes som en "tvångsabort", då min dåvarande pojkväns mamma var läkare och jag misstänker att hon gav mig abort-piller utan att ja visste om de. Men har inte kunnat bevisa det.
  • Nov13

Din killes yngsta barn är 5 år och ni har varit tillsammans i 6 år?

Väldigt trist att du förlorat ett barn. Hoppas det går bättre nästa gång!

• Sassy
    Nov13 skrev 2014-01-12 09:03:36 följande:
    Din killes yngsta barn är 5 år och ni har varit tillsammans i 6 år?

Väldigt trist att du förlorat ett barn. Hoppas det går bättre nästa gång!
    Min killes ex, som är mamma tills hans döttrar, hon talade inte om att hon var gravid då hon tog barnen och stack. Den som bor hemma hos oss, hon ska fylla 12.

Tack ska du ha!
  • Knota
    Sassy skrev 2014-01-12 08:47:26 följande:
    Jag var 15 år, och de kändes som en "tvångsabort", då min dåvarande pojkväns mamma var läkare och jag misstänker att hon gav mig abort-piller utan att ja visste om de. Men har inte kunnat bevisa det.
    Troligen gjorde hon inte det. Varför skulle hon riskera hela sin karriär för det?
Svar på tråden 2 missfall, en tvångsabort och en dödfödd