• Svar på tråden BF Februari 2014 Skåne?
  • Salla1991

    Får man fråga varför du kanske ska bli igångsatt tidigare?
    Jag ska på tul på tisdag, för dem tror han kommer bli ganska stor, och blir han det så verkar det som att jag också kommer bli igångsatt tidigare, men vet inget än. Jag bor i Malmö :) var bor du?

  • Salla1991

    Ah ok foglossning är inget roligt. Men kan va rätt skönt att slippa gå över osv. Jag hoppas att han är så pass stor att dem inte låter mig gå över, hade varit skönt om han kom ut före BF :)

  • Azafran

    Hade egentligen BF i mars men vår lilla tjej ville komma lite tidigare,den 26 feb.
    Förmodar att ni som jag sitter hemma och bara umgås med den lilla/e och ni som har äldre barn blir det mycket fokus på lämna och hämta på dagis.
    Känns som det är det enda man gör och där emellan ammar man;)

    Inga av mina vänner har små barn just nu så det vore kul att träffa/prata med andra i närheten med barn i samma ålder.

  • Salla1991

    Hej Azafran!
    Grattis till den lilla :)
    Ja det kan bli lite långtråkigt att bara sitta hemma med den lille.
    Var bor du någonstans?

  • Azafran

    Tur man måste lämna och hämta på dagis så man kommer ut lite, fast det gör att man inte kommer iväg nånstans;) Bor utanför Helsingborg så det blir att man är hemma mycket. Finns ju inte så mycket att göra när man inte bor i stan.

  • Salla1991

    Haha ja det förstår jag.
    Jag gick med i en grupp på Facebook "mammor i Malmö" och därigenom har jag träffats några som jag går på promenad med varje vecka. Man måste komma ut i friska luften och gärna träffa lite folk också. Ah okay, nej det är ju alltid lättare att hitta på något när man bor mer centralt.

    Hur gammalt är ditt första barn? :)

  • Azafran

    Vår stora tjej fyllde 4 år precis innan lillasyster kom. Kanske ska leta upp en grupp......bra tips

Svar på tråden BF Februari 2014 Skåne?