Ägglossning två gånger samma vecka???
Jag har haft ägglossning i helgen men nu har jag ägglossning igen... Är det någon mer som har varit med om detta?
Jag har haft ägglossning i helgen men nu har jag ägglossning igen... Är det någon mer som har varit med om detta?
*puffar*
Är du säker på att det verkligen är ägglossning du haft/har bägge gångerna? Har du testat med sticka?
Inte riktigt på samma vecka, men med 7 dagars mellanrum. Jag hade fullt utslag den 19-20/1 och så igen den 27-28/1 med känningar båda gångerna så är helsäker på dem båda.
Jag testade med cb-test och den visade fullt utslag både lördag-söndag och idag.
Kan det kanske varit så att ägget inte släppte första gången iom att det är bara en dag emellan? Mer en långdragen äl?
Jag tror att det är så som Brodsmulan säger.... När stickan visat utslag är LH-hormoet i kroppen högt, det är detta hormon som påverkar ägget att släppa MEN det är inte alltid att det gör det ändå....trots utslag på stickan.....
Det som är konstigt är att jag kollade med sticka på måndag och då hade jag inte ägglossning...
Det kan ju ha varit två ägg? Tvåäggstvillingar får ju varsit ägg, men det är väl inte säkert att de släpper exakt samtidigt?
När jag hade mina äl hade jag först på höger och sen på vänster.
Känner du av äl också? Då kan man ganska enkelt känna vilket håll det stramar från, jag får som dov smärta, molande och det drar från ena sidan.
Vi körde med äl stickor och just den sena va långdragen, där jag hade fullt utslag fre em, lördag morgon, lika starkt (innan va test stickan starkare) var det lördag kväll, söndag morgon och nästintill söndag kväll. På måndag morgon va det ljusare men inte direkt 'skvallerljust' men det påvisar att äl är över.. så ska jag räkna denna så mognade ägget under fredagen, släppte på lördagen och vandrade på söndagen, chansen för graviditet/befruktning låg där alltså mellan lör/sön.
Tack alla ni som har försökt att hjälpa mig.