• födda 08 o 12

Växtvärk?

Min son vaknar på nätterna och har ont i benen. Han har så ont att han gråter och vi ger honom Alvedon.
    Detta händer ca 1 gång i veckan. Någon gång har han haft ont även på morgonen och haltat.
    Har hela tiden trott det varit växtvärk, men ska det verkligen göra så ont. Vad kan det annars vara?

• Svar på tråden Växtvärk?
  • Pson1977

Det kan absolut göra så ont. Vår grabb hade mycket växtvärk och vaknade flera ggr i veckan o grät. Vi värmde en vetepåse och det hjälpte mycket mot växtvärken.

• Themis

Jag hade själv ganska mycket "växtvärk" ett par perioder, man kunde inte sova och ville bara massera sig på benen eller ha värmedyna på då.

Men rådfråga läkare om du är osäker.

Be a voice, not an echo. /Unknown
  • Pontus08

Samma här. Min son vaknade och var otröstlig av värk i benen i perioder i 3-4 års åldern. Nu när han är 5 år klagar han aldrig på det, även om han växer otroligt mycket..

• sommar2001

Dottern har ofta ont i benen och vi antar att det är växtvärk. Varm vetekudde och massage brukar fungera.

• födda 08 o 12

Tack för svar!
    Nu har det varit lugnt ett tag här med växtvärk, som tur är. Men det kommer oftast om han ansträngt sig mycket, om vi varit på Lekland eller på långpromenad. Oftast är det knäna han har ont i. Men värmekudde och Alvedon brukar hjälpa.
    Fast nästa gång det kommer så ringer jag nog 1177 bara för att lugna mig ännu mer =)

Svar på tråden Växtvärk?