Försent för abort? Hjälp Clear Blue digital test
Hej, Detta är en riskt att det kan bli lite rörigt och luddigt samt bli ett långt inlägg. Men jag behöver verkligen hjälp, då jag har absolut ingen att prata med detta om och jag är väldigt rädd och har ångest.
Jag bor utomlands där jag hade ett förhållande med en man som jag avslutade i slutet utav september ( någon gång i september hade jag även mens förstås) I början utav oktober gick min mamma bort efter en tidssjukdom och jag pga svaghet hörde av mig till mitt ex för stöttning. Han hjälpte mig de dagar jag var kvar i landet och ordnade med de praktiska sakerna medan jag var rätt lamslagen.
Självklart råka det bli så att vi hade sex dagarna mellan 12-15 oktober, och jag åt p piller under den perioden, kanske slarvade och var dålig i magen då jag inte riktigt mådde så bra den perioden pga denna kille.
Väl hemma i oktober får jag även en blödning som håller någon/några dagar, inget konstigt jag riktigt reagerar på här. I oktober glömmer jag dessutom helt bort mina p piller och bestämmer mig att sluta ta dom helt på grund av alla glömda dagar och börja om vid nästa mens, som aldrig kommer!Jag vet av tidigare erfarenhet att det kan ta väldigt långtid innan mensen kommer igång, sist jag gjorde detta tog det ca ett halvår innan mensen kom igång som den skulle.
Den natten till den 15 December har jag ett oskyddat samlag och tar sedan dagen efter piller. Den 7 Januari tar jag ett Clearblue Digital test som visar gravid 3+...! Vilket är ganska exakt 3 veckor och 3-4 dagar de oskyddade samlaget. Om jag räknar rätt dvs
Det handlar med andra ord om två olika män under den här perioden och min stora och absoluta fasa är att det skulle vara mitt ex som är pappan och att det är försent att göra abort..
Mina frågor är, är det försent att göra abort OM jag kanske blev gravid redan i sept/okt? Får jag någon rätt att ansöka om abort till socialstyrelsen pga jag är nu hemlös, arbetslös, mannen jag var tillsammans med är dessutom en väldigt sjuk man som jag är rädd att ha i mitt liv.
Är clearblue så pass precisa att dom mäter 3v+ bara några dagar efter det gått tre veckor efter samlaget?
Samt kan man efter bara tre veckor redan känna ganska starka graviditets symptom? Svullna och väldigt stora bröst, illamående, molnande mensvärk, kisseri, magen redan svullen etc? För jag har gått upp i vikt och magen syns lite enligt mig. jag är sedan tidigare smal så kan det synas så tidigt? Men jag har nästintill levt på godis dessa månader jag vart hemma så viktupgången kan bero på det..
Åhgud hjälp mig, jag ska på ultraljud på måndag, men fram tills dess snurrar tankarna otroligt mycket och detta är väldigt ångestladdat. Jag är ingen hjärtlös människa men jag vill absolut inte ha ett barn, det är min värsta mardröm (vilket är hemskt att säga på detta forum) Jag älskar barn, har jobbat med barn, älskar barnen som finns i min närhet och familj MEN tanken att något växer i min kropp får mig att vilja hoppa framför ett tåg.. Jag har planer att sterilisera mig om några månader när jag fyller 25.
hjälp mig :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-11 11:39
Förlåt, Vet inte vad som hände med styckes indelningen