• Anonym (Smärta)

Primolut-nor = EXTREM mensvärk?

Är det fler som fått extrema menssmärtor av primolut-nor?
    Jag tog det nyligen pga mens som inte ville sluta. Mensen slutade och 2 dagar efter kuren avslutats fick jag mens. Dagen därpå och fram till idag (3 dagar) har Jag haft extrema menssmärtor! På dagarna räcker ipren men på morgonen tar jag först ioren+panodil och 2 timmar senare en ipren till. Annars har jag så ont att jag bara vill dö.

Jag har tagit primolut-nor vid 3 tillfällen tidigare och även då fått rejäl mens med jobbig mensvärk efteråt men inte så här extrem smärta!

Om fler fått samma, hur länge höll det i sig? Jag orkar inte en dag till.

• Svar på tråden Primolut-nor = EXTREM mensvärk?
  • shoegal101
    Anonym (Smärta) skrev 2014-01-11 12:01:02 följande:
    Är det fler som fått extrema menssmärtor av primolut-nor? Jag tog det nyligen pga mens som inte ville sluta. Mensen slutade och 2 dagar efter kuren avslutats fick jag mens. Dagen därpå och fram till idag (3 dagar) har Jag haft extrema menssmärtor! På dagarna räcker ipren men på morgonen tar jag först ioren+panodil och 2 timmar senare en ipren till. Annars har jag så ont att jag bara vill dö. Jag har tagit primolut-nor vid 3 tillfällen tidigare och även då fått rejäl mens med jobbig mensvärk efteråt men inte så här extrem smärta! Om fler fått samma, hur länge höll det i sig? Jag orkar inte en dag till.
    Jag tog det för att stilla min oregelbudna mens av pstav, men det enda jag upplevde av primolutnor var värre pms än tidigare och sämre hy. Jag har alltid haft problem med mensvärk sen jag kom in i puberteten, men försvann faktiskt efter min avslutade kur av p-n.. Men funkar antagligen olika på alla, jag upplevde att det blev bättre. Men däremot så har det blivit värre på andra plan.. 
  • Anonym (Smärta)
    shoegal101 skrev 2014-01-11 12:54:45 följande:
    Jag tog det för att stilla min oregelbudna mens av pstav, men det enda jag upplevde av primolutnor var värre pms än tidigare och sämre hy. Jag har alltid haft problem med mensvärk sen jag kom in i puberteten, men försvann faktiskt efter min avslutade kur av p-n.. Men funkar antagligen olika på alla, jag upplevde att det blev bättre. Men däremot så har det blivit värre på andra plan.. 

Okej, ja det är ju olika hur man reagerar på dom. Hade också värre pms och jag kände mig deppig men nu är det "bara" smärtan.
  • Anonym (Smärta)

Puffar :)

• JosefinApelsin

Ser detta nu ca 10 år senare, har exakt samma besvär. Sjukaste smärtan jag upplevt, ingenting hjälper. Hoppas det går över snart, rekommenderar ingen att testa primolut för långdragen mens 

Svar på tråden Primolut-nor = EXTREM mensvärk?