• shoegal101

Hur gör man en bildsökning?

Hej,

är det någon som vet hur man gör en bildsökning? Har varit med om att randoms har snott mina bilder förr och har förstått att man kan göra en bildsökning på sin egna bild så kan det ploppa upp om det är på en annan sida. 

Har googlat men hittar ingenting. Någon som vet? Behöver man installera ett program månne?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hur gör man en bildsökning?
  • assiicamill
    shoegal101 skrev 2014-01-11 13:00:35 följande:

Hej,

är det någon som vet hur man gör en bildsökning? Har varit med om att randoms har snott mina bilder förr och har förstått att man kan göra en bildsökning på sin egna bild så kan det ploppa upp om det är på en annan sida. 

Har googlat men hittar ingenting. Någon som vet? Behöver man installera ett program månne?

Tacksam för svar

Ny kanske jag inte förstår helt korrekt:p vi säger att de är din blogg där du lagt ut bilden på! jag skulle provat att söka på ditt blogg namn och kolla igenom alla bilder, hittar du den inte där (vilket du borde göra) googla på kommentaren du kanske lagt till under bilden,
  • korralin

det finns flera tjänster för det, tinyeye är en, men du kan även göra det via google. 
    gå helt enkelt in på google, klicka på "bilder" och sedan längst till höger i sökrutan så finns det en kamera. klicka på den och välj om du vill skriva in en bilds webadress eller om du vill ladda upp en bild som du har på din dator.

jag rekommenderar dig att testa flera olika sådana tjänster eftersom resultaten blir lite olika beroende på var du söker. 

Svar på tråden Hur gör man en bildsökning?