Au pair i USA
Jag har i flera år drömt om att åka till USA som au pair i ett år. När jag tog studenten ville jag först jobba ett tag för att spara ihop lite pengar inför mitt au pair år. Det blev inte riktigt som tänkt då jag inte hittade något jobb. Skulle ta körkort på samma gång vilket inte heller gick som tänkt, har uppkörning om 4 dagar och hoppas att jag får det då. Har alltså gått och dragit sedan juni vilket har varit långsamt. Har inte kunnat matcha med familjer heller för att jag inte har tagit körkort än.
Nu är det så att jag har blivit antagen till ett utbildning som jag vill gå, den är 4 år. Jag överväger att börja men vill fortfarande till USA. Vet inte heller om jag är helt redo för att börja plugga på heltid igen, det är rätt hårda studier. Alla säger att det är bättre att åka som au pair innan jag börjar utbildningen men jag vill inte vara sysslolös längre, känns som att jag bara slösar bort värdefull tid.
Lider även av en ganska allvarlig sjukdom som har börjat blossa upp igen. Måste förmodligen ta starka mediciner. Kommer kanske inte ens att kunna åka iväg så länge jag tar medicinerna. Har inte "tid" att skjuta upp mina studier och mitt liv mer.
Borde jag börja plugga och sedan ta ett uppehåll för att åka som au pair? Eller vad ska jag göra? Ska jag skita i au pair-drömmen helt tycker ni? Tips uppskattas!!!!!